הערב בשעה 18:00 נערכה במוזיאון תל אביב הגרלת חצאי הגמר של המדינות המשתתפות השנה בתחרות האירוויזיון. מדובר בהגרלה של 35 מדינות מתוך 42 המשתתפות, מאחר ו-6 מדינות משתתפות אוטומטית בגמר, הזוכה ישראל וכן 5 המממנות הראשיות של התחרות - בריטניה, ספרד, צרפת, גרמניה ואיטליה ואילו שוויץ הגישה בקשה להשתתף מראש בחצי הגמר השני.


המנחים אשר הנחו את האירוע, בצורה נהדרת וחיננית ביותר יש לציין, הם אסי עזר ולוסי איוב, שינחו גם את האירוויזיון עצמו מהגרין רום. הערב נפתח ע"י להקת האקפלה קווינטה וחצי שביצעו אקפלה לנעימת האירוויזיון, אותה זכינו לשמוע  גם במהלך נאומו של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, אשר הוציא חלילית וניגן אותה.
 
לאחר הנאומים השונים החלה ההגרלה. המדינות המשתתפות בחצאי הגמר חולקו ל- 6 קבוצות. בכל קבוצה נמצאות מדינות אשר ידועות בהצבעה הדדית באירוויזיון ב-14 השנים האחרונות או שהן נמצאות בשכנות קרובה אחת לשנייה. חצי מהמדינות בכל קבוצה ישתתפו בחצי הגמר הראשון והחצי השני ישתתפו בחצי הגמר השני.
 

כך למשל בקבוצה אחת ניתן למצוא את כל המדינות הנורדיות - שבדיה, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, פינלנד ואסטוניה. בהגרלה נקבע כי פינלנד, אסטוניה ואיסלנד יופיעו בחצי הגמר הראשון ואילו שבדיה, דנמרק נורבגיה יופיעו בחצי הגמר השני. בצורה זו ניתן לנסות ולמנוע עליה לגמר של מדינות רק בשל הצבעה גושית. סדר השירים הסופי, יקבע על ידי מארגני התחרות.
הגרלה נוספת אשר נערכה הערב הינה חלוקת  הצבעת המדינות המשתתפות אוטומטית בגמר בכל אחד מחצאי הגמר. בחצי הראשון יצביעו ישראל, ספרד   וצרפת. בחצי השני יצביעו איטליה, גרמניה ובריטניה. עוד הערב התקיים טקס העברת מפתחות עיר האירוויזיון, בו דוארטו קורדיירו, סגן ראש עיריית ליסבון, העביר את מפתחות עיר האירוויזיון לראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי.
להלן השירים לפי סדר הגרלתם:
חצי ראשון של חצי גמר ראשון: סלובניה, בלארוס, צכיה, מונטנגרו, קפריסין, סרביה, פינלנד, פולין, הונגריה.
חצי שני של חצי גמר ראשון: אסטוניה, פורטוגל, סן מרינו, איסלנד, גאורגיה, אוסטרליה, בלגיה, אוקראינה, יוון.
חצי ראשון של חצי גמר שני: שוויץ, שבדיה, אירלנד, אוסטריה, מולדובה, לטביה, רומניה, דנמרק, ארמניה.
חצי שני של חצי גמר שני: אלבניה, אזרביג'אן, צפון מקדוניה, רוסיה, הולנד, נורבגיה, קרואטיה, ליטא, מלטה.