רגע לפני הגמר הגדול: פרקים ספורים לפני סיומה של תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון", ההרכב שמסתמן כאחד המובילים לניצחון, להקת "שלוה", עשוי לפרוש מהתוכנית. ההתלבטות לגבי פרישה הגיעה, בעקבות החשש שאם תנצח בתחרות ותיבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, היא תיאלץ לחלל את השבת עם החזרות האינטנסיביות שיידרשו גם עבודה ביום הקדוש. לאחר שנדרש לשאלה האם תוכל הלהקה לשמור על השבת - תאגיד השידור האירופי (EBU) לא אישר ללהקה לקבל תנאים מיוחדים בתחרות באופן עקרוני.



הפקת התוכנית שיגרה שאילתא לאיגוד השידור האירופי, בבקשה לבדוק האם יוכלו חברת להקת "שלוה" לשמור על השבת ולשלוח לחזרה הגנרלית שנערכת בשבת קטע שהוקלט מראש.





תאגיד השידור האירופי מסר בתגובה: "כל גוף תקשורת חייב לציית לכללי התחרות באופן גורף ובהתאם לכללים הקיימים. הכללים הללו כוללים נוכחות חובה בכל החזרות וההופעות החיות, וחלים על כל חברי המשלחת והמתמודדים".



עם זאת, הבהירו בתאגיד כי הם עשויים לחרוג מהכללים בנסיבות מיוחדות: כל בקשה לחריגה מהכללים במסגרת של נסיבות מקלות, תישקל בהתאם להשפעה אפשרית של החריגה על המשתתפים, המשלחות, התחרות עצמה או הקהל". כמו כן הובהר במכתב התגובה: "אף החלטה לא תתקבל על סמך מצב היפותטי, רק במידה ותתקבל בקשה רשמית".