לא מזמן צפיתי בראיון ישן בתכנית "שעה טובה" (ערוץ 11 דאז, 1984) עם יובל בנאי. אז רוקר חוצפן, סולן להקת "משינה" שהייתה בראשית דרכה ואביו, יוסי בנאי, שנחשב כבר אז לאחד הקולות האגדיים בשמי הבידור, המשחק והזמר העברי. בראיון שלף בנאי האב תמונות ילדות של בנו ושל בנאי ג'וניור, שאמר על אביו: "בעוד שאצלנו הדגש הוא יותר על הצד המוזיקלי, אני חושב שאצל אבא, אצל יוסי, הטקסטים הם אולי מה שסוחבים קדימה, ולאו דווקא המוזיקה".



בנאי האב השיב: "אני באתי מתיאטרון לפזמון ואצלו (אצל יובל) זה בדיוק ההפך. אני אוהב את המוזיקה שלו בצורה יוצאת מן הכלל. באופיי, אני באמת פתוח. יש לי אוזניים פתוחות ואני שומע כל מיני דברים".



לכן, כששמעתי לראשונה את הביצוע של בנאי ג'וניור לאחת הקלאסיקות הנודעות של אביו שכתב האב והלחין מתי כספי לאלבום מאותו שם שיצא בשנת 1983, קשה לומר שלא התרגשתי. בעיבוד החדש והביצוע של בנאי ג'וניור אפשר לשים לב למיזוג המדויק בין השפעתו השנסיונרית של אביו על השירים לבין הרקע ממנו בה יובל של הרוק והקצב.

הביצוע שמשלב את שני העולמות, מצליח לסחוף ולרתק, תוסיפו לכך את העובדה שהוא שם את הדגש והשירה השובבה לכל אות ומילה בשיר, מבצע בחן ולא פוגם במבנה המקורי של השיר הידוע. ולבסוף, כשמדובר במחווה של בן לאביו, שתי אגדות מוזיקה מקומיות שפרחו בשני דורות שונים- אין מנוס מלא להתרגש. לשיר יצא קליפ מיוחד השוזר את האב והבן יחד בעשייה המוזיקלית. מי שצילמה וביימה את הקליפ היא עמליה זילברשץ-בנאי.




את המסע מלווים מוזיקאים מוכרים בסצנת המוזיקה המקומית: גבע אלון (גיטרות), עמיר 'ג'נגו' רוסיאנו (בס), אסף רייז (תופים), לירון 'פלורה' משולם (קלידים) וגליה חי (ויולה).

המופע "יובל שר יוסי" יושק ב-31.5.19 בתיאטרון "הבימה" בתל אביב. מופע צהריים, תחילת מופע: 14:00.