המשבר המשבר סביב הסדרה "דוז פואה" של תאגיד השידור הישראלי הסתיים, דבר שהוביל לכך המשלחת הצרפתית נחתה היום (שלישי) בארץ. הם צפויים לצלם במהלך השבוע את הגלויה הראשונה (תעודת הזהות של המשלחות). 



כזכור, ערוץ "כאן 11" האחראי על מתחרות עומד לשדר סדרה הומוריסטית בשם "דוז פואה", שבה המועמד הצרפתי הוא מוסלמי הומוסקסואל שנסחט על ידי אנשי דאעש שדורשים ממנו להכניס מחבל לתחרות בתל אביב. נראה כי באופן מקרי לגמרי, המועמד הצרפתי, בילאל חסאני בן ה-19, הומו ממשפחה מרוקאית, ששירו "מלך" יופיע בתחרות, הוא, כמו הדמות בסדרה הישראלית, צרפתי, הומו, ממוצא מוסלמי. מה שהוביל את תאגיד השידור האירופי לשלוח מכתב הבהרה לתאגיד השידור הישראלי, במטרה לברר האם הסדרה פוגעת בתדמיתה של צרפת.

יוצרי הסדרה היו מופתעים מהתגובה הצרפתית, כיוון שמדובר בסדרה הומוריסטית באווירה קלילה, שנהגתה לפני בחירת הנציג הצרפתי, וציינו כי ההפקה לא יוצאת כנגד צרפת או הנציג הצרפתי. נכון לרגע זה בכוונת התאגיד לשדר את הסדרה כמתוכנן. כאמור, הנחיתה של חסאני הערב מצביעה ככול הנראה על סיום המשבר.



כזכור, הדרמה הקומית בת 3 הפרקים שתעלה בחודש מאי בכאן 11, מספרת את סיפורו של טיג׳י, זמר צרפתי צבעוני, גיי ומוסלמי שנקלע בעל כורחו לקנוניה בינלאומית כשהוא נסחט על ידי אנשי ארגון הטרור, כדי שיסייע להם להכניס מחבל לתחרות זמר בינלאומית שמתקיימת בישראל. הסיפור מסתבך כששלושה סוכני מוסד מתחילים לעקוב אחרי המחבל ההומופוב, שנאלץ להתחזות לבן זוגו הגיי של הזמר הצרפתי ומתחילה קומדיה של טעויות שמסתיימת בסוף טוב, שכולו חגיגה של מוזיקה ושל אהבה.

41 המשלחות יגיעו לישראל בשבועות הקרובים לצלם את הגלויות לתחרות האירוויזיון שתשודר בכאן 11 וירקדו לאורכה ולרוחבה של ישראל. הקונספט הנבחר: "רוקדים את ישראל" - מתוך כוונה לחבר בין משתתפי התחרות לנופיה היפים וההיסטוריים של מדינת ישראל בצלילים ובתנועה. את הצילומים יובילו בין היתר הרקדנים סטפן, אנה ארונוב, דנה פרידר, אור כחלון, עידן שרעבי, להקת ״בת שבע״, רונה לי שמעון, הבלט הישראלי ונבחרת השחייה האומנותית שיתרמו מכישרונם לככב בגלויות של תחרות האירוויזיון 2019 שתתקיים במאי הקרוב בתל-אביב וישודר בכאן 11