"הייתי זמר במגזר הדרוזי. הייתי מופיע בחתונות, והגעתי לשלב בחיים שלא היה לי לאן להתקדם. הרגשתי שאני מבוזבז. אמרו לי 'תעשה משהו'. הרגשתי שאני צריך לקום על הרגליים ולהתקדם, להתפתח לעולם שלא ראיתי. בורא עולם רואה שאתה רוצה, ומקדם אותך", אומר הזמר לואי עלי (27) מהכפר הדרוזי בית ג'אן, שהגיע לרבע הגמר בעונה הרביעית של "אייל גולן קורא לך" ושר את "התקווה" בטקס הדלקת המשואות האחרון.

הוא הגיע לתוכנית בלי לתכנן יותר מדי. "יום אחד חייג אלי בחור מהכפר, ואמר: 'יש לי חבר טוב שמחפש זמר מהמגזר לתוכנית ריאליטי'", הוא אומר. "אמרתי לו: 'אני לא שר בעברית. אני לא יודע איך אני אישמע בעברית'. הוא אמר לי: 'תחשוב על זה'. ישבתי עם עצמי וחשבתי מה יקרה אם זה יהיה לטובתי, והחלטתי לקחת סיכון".



"הגעתי לאייל גולן. שאלו אותי: 'מה אתה שר?'. אמרתי: 'מה אתם רוצים שאשיר?'. לא דיברתי הרבה עברית. זאת לא שפת האם שלי. שרתי באודישן הראשון בערבית. אחר כך כבר שרתי בעברית. נכנסתי לעולם אחר. אמרו לי: 'הטאץ' שלך מעלים את הדיקציה'. לא הבנתי מה זו 'דיקציה'. הבנתי שכדי להצליח צריך לעבוד קשה, והתחלתי להתמקד בעברית. הגעתי לרבע הגמר, וידעתי שאני צריך איזה יציאה מיוחדת. שרתי את 'מלאת אהבה' ובלי לעדכן אף אחד, כתבתי פזמון בערבית. לא אמרתי - לא לשופטים, לא לנגנים ולא להפקה – כולם היו בהלם. שם השתנו לי החיים".

"אחרי שסיימתי את האודישן, אייל אמר לי: 'עוד מעט יש קיסריה, בוא לשיר איתי - אני בעברית ואתה בערבית. לא ידעתי שזה יבוא כל כך מוקדם, באמצע התוכנית. אייל אמר: 'מי שזוכה בא לעמוד איתי בקיסריה', ושרתי איתו בקיסריה, למרות שלא זכיתי. הייתה לי הרגשה שלא אגיע לגמר, כי כבר הגעתי למה שאני רוצה. ההדחה שלי הייתה ברבע הגמר. לא שרתי טוב. אלה החוקים וזה בסדר".

בשלוש השנים שחלפו מאז הופעתו בתוכנית, עבד עלי על סינגל הבכורה שלו, "נעים מאוד, לואי", שהספיק לגרוף בחודשיים 3 מיליון צפיות. לפני פחות משבוע יצא הסינגל החדש שלו ״איטליה": "שיר מאוד קרוב לליבי שהתחברתי אליו משמיעה ראשונה באולפן. הפעם, בשונה מ'נעים מאוד לואי', רציתי להביא פן אחר שלי. משהו יותר אינטימי ומרגש".



לפני כחודש נודע כי עלי יככב במחזמר המדובר "זה אני", המבוסס על שירי אייל גולן: "אין מאושר ממני לקחת חלק בהפקה כזו גדולה ומכובדת, בבימויו של מאור זגורי, שכל חזרה אתו היא שיעור אחד גדול. וכמובן, לבצע על הבמה את כל הקלאסיקות של אייל גולן האגדה".

איך היה לשיר את "התקווה" בטקס הדלקת המשואות?
"הייתי אמור לשיר עם ישי לוי מחרוזת. זה לא קרה. אחרי זה החליטו שאני אשיר את 'הללויה', ובדקה התשעים החליטו שאני אשיר את ההמנון. נתנו לי משהו שהוא גדול. הייתי גאה לעשות צעד כזה בחיים שלי, חייל דרוזי שהיה בצבא ואוהב את המדינה. שרתי עם ראש למעלה - אני גאה בזה ואני נהנה לשיר את ההמנון".

לא הייתה לך בעיה לשיר "נפש יהודי הומייה"'?
"אני חי עם העם ואוהב את העם. זאת מדינה יהודית. אי אפשר להתעלם מזה".