סערת הכרטיסים ממשיכה: מנכ"ל כאן תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, דרש ממשרד הכרטיסים "לאן" לבטל מיידית את כל עסקאות הכרטיסים שנמכרו לאירוויזיון בניגוד להנחיות הרשמיות של התאגיד, ונשמרו מראש מבלי שהציבור הרחב יוכל לרכוש אותם, על פי הטענות למקורבי ההפקה.



מדובר בשלב הראשון של בדיקת הנושא שמסקנותיו העלו כי נמכרו עשרות כרטיסים לגמר במקומות מרכזיים ששוריינו מראש, לפני פתיחת המכירה הרשמית ובניגוד להנחיות, על פי התאגיד, הבדיקה נמשכת.



כזכור, אבי מסינג, מנכ"ל משרד הכרטיסים "לאן", שנאלץ להפסיק למכור כרטיסים לתחרות הזמר האירופית, אמר ביום ראשון ב"קשת 12" כי תאגיד השידור הציבורי "כאן" הורה לו לשמור מעל 2,000 מהכרטיסים עבור אנשיו, וזאת בניגוד להנחיות איגוד השידור האירופי. התאגיד טען כי הוא הורה ל"לאן" להפסיק את המכירה לאחר שעלה חשד לאי סדרים בהליך המכירה. 



אירוויזיון 2019. לוגו
אירוויזיון 2019. לוגו



כזכור, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הנחה את משטרת ישראל לפעול באופן מיידי כנגד תופעת הספסרות בכרטיסים לאירוויזיון. מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי לאחר הפרסומים על שהכרטיסים למופעי האירוויזיון אזלו במהירות שיא ולאור הדיווחים על קניית כרטיסים באופן מרוכז ומכירה של כרטיסים במחיר גבוהים עד פי 2.5 מהמחיר המקורי וביצוע ספסרות בכרטיסים לתחרות, הנחה ארדן את המשטרה לפעול באופן מיידי כנגד התופעה ולנקוט את כל האמצעים הנדרשים על מנת למנוע ספסרות.



תאגיד "כאן" הודיע אתמול למשרד הכרטיסים "לאן" ,המשרד שנבחר במכרז למכירת כרטיסי האירוויזיון, כי עליו לעצור את המכירה, לאחר שמערכות הפיקוח והבקרה מטעם הנהלת התאגיד העלו חשש לאי סדרים ופגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם לאן.



"מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון של גורמים שונים להתערב בהליך המכירה והעלו ממצא לפיו יש חשש כי מאות כרטיסים, בשווי של מאות אלפי שקל ובמקומות הטובים ביותר באולם, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות מועצת התאגיד", נמסר מכאן.