אם פתחתם רדיו בשלהי 2008, סביר להניח שבכל שעה עגולה נתקלתם בלהיט אחד שהפך את המדינה ובו הפזמון: "דבש, הכל דבש".השיר "דבש", שביצעו ארי גורלי ורעות יהודאי, זכה בתואר "שיר השנה" והפך את גורלי לשם הכי חם בתעשייה. ב־2008 הוציא את אלבומו השני, "משקל הדירה", שכלל בתוכו את המגה־להיט, אך בעשור שחלף לא הוציא אלבום נוסף. 

"ההצלחה של 'דבש' תפסה אותי בהפתעה מוחלטת. לא ציפיתי ולא האמנתי שהוא יזכה לכזו הצלחה", מעיד גורלי עשור פלוס אחרי. "הייתי בטוח שיצרתי אלבום אמנותי־קונספטואלי, משהו כמו 'חתונה לבנה 2' - יסלח לי שלום חנוך - ולפתע צץ ממנו השיר שזכה בתואר שיר השנה. זה ערבב ובלבל אותי לחלוטין כיוצר".



מדוע?
"פתאום כל עם ישראל בתוך העניינים שלי. בהתחלה אמרתי לעצמי: 'יואו, אני חייב עכשיו להוציא מהר עוד אלבום'. אבל ככל שהתקדמתי עם זה, הרגשתי שאני לא במקום מדויק. אז לקחתי את הזמן ועשיתי במקביל המון דברים ופרויקטים מוזיקליים. כתבתי המון שירים, ועכשיו אני מרגיש שהגעתי למקום הנכון שלי".



לאחר ששחרר שני סינגלים חדשים, "רצית" ו"אין עליה", מתוך אלבום עתידי, משיק היום גורלי (48) את השיר והקליפ השלישי והחדש, "כל העולם לפנייך" מתוך אלבומו השלישי, "בעדינות", שצפוי לראות אור בעוד כחצי שנה.





"כתבתי את השיר במסגרת סדנת כתיבת שירים שאני מעביר בשם 'פזמון הנפש', פרויקט שאני מנחה ומשתלבים בו יוצרים מתמודדי נפש עם יוצרים מ'רימון' ומהקהילה הרחבה", הוא מספר. "במסגרת הסדנה, נתתי לתלמידים תרגיל. אופיר יובל, אחד המשתתפים, נורא התלהב מהשיר ואפילו כתב בית בעצמו, וזה הבית השלישי בשיר. עוד משתתפת נופר מנטין, שביימה את הקליפ וכתבה את התסריט עם מאור ישי וצח צנג".



על מה השיר?
"על אורך רוח כאדם בוגר שעבר עליות ומורדות, אבל יודע שבסופו של דבר הכל עובר. תלוי מה אתה עושה עם זה. בסוף תמיד בא האור".



מה מייחד את האלבום החדש מקודמיו?
"אני לא מקליט את כל השירים יחד ואז משחרר אותם; אני קודם כל מקליט שיר במלואו ועובר לשיר הבא. יש לאלבום גם קונספט ואווירה מסוימת. הפעם אני גם משתף את הקהל; אם זה בפרויקט הדסטארט, שהיום אני משיק אותו, ואם זה בהפיכת הקהל לשותף לדרך. חלק מהמטרה שלי זה להפוך את המאזין לשותף לדרך".



לצד העבודה על האלבום החדש וסדנאות כתיבת השירים שמעביר ומנחה גורלי ברימון ובפרויקטים קהילתיים שונים, הוא העלה בשנים האחרונות גם את המופע "הללויה", המבוסס על שירי לאונרד כהן, שרץ עד היום. במקביל הוא מופיע עם שיריו מכל השנים. "תמיד אהבתי לעשות הרבה דברים", הוא אומר.





מה השתנה בתעשיית המוזיקה מימי "דבש" ועד היום?
"היום זה דור אחר לגמרי. יש שפע רב וכישרון רב, שמגיעים למדיה האינטרנטית ולרשתות החברתיות. יותר קל לאנשים להתבטא ולצאת לאור, יותר קל גם לצרוך מוזיקה. מהבחינה הזו זה נפלא. באלבום החדש אני מתמסר גם למדיה החדשה".



מה הטיפ העיקרי שהיית נותן לתלמידיך?
"שיש רק אחד כמוכם, שמה שאתם עושים, רק אתם יודעים לעשות הכי טוב".