"הפוליטיקאים כמו קוסמטיקאים מכסים את האמת/ להרים למתוח מעמד וכוח, להפחיד להתעמת/ האנשים מתים מפחד, מרסקים את הביחד, מרחיקים מה ששונה/ מחנכים את ילדנו, סובלנות היא גדולתנו, רק לכל מי שדומה".



כך מתחיל השיר החדש של "ג'יין בורדו", "זה עוד לא אבוד", שכתבה והלחינה סולנית הלהקה דורון טלמון. השיר הראשון שג'יין בורדו מעיזה להעביר בו ביקורת חברתית־פוליטית על המצב העכור בארץ. "זה התחיל בפזמון. כתבתי אותו על משהו אישי שקרה לי", מספרת טלמון.



"משהו שהרגשתי שאני לא מצליחה לתקן, ופתאום היה לי משחק של אם זה אבוד, או לא, ואז עברה בי המחשבה שאולי זה טוב שזה אבוד, כי אני בלאו הכי לא יכולה לתקן את זה. ברגע שאני מודה בזה, אני יכולה לשחרר את האחיזה ולצאת לחופשי. הפזמון הזה התנגן אצלי בראש הרבה זמן, וידענו שאנחנו רוצים אותו באלבום. יום אחד התיישבתי על השיר, והמחשבה הובילה אותי לעוד מקומות ודברים שנראים אבודים בעיניי, וגם מתאימים לאותו משחק".



"אולי זה בגלל הבגרות. ככל שאתה מתבגר, אתה יותר סביבתי. החלטתי לכתוב על דברים שהם יותר חשובים לי, שנראה לי עד עכשיו די טרחני להכניס לשיר, כדי לא להישמע מטיפה. אבל החלטתי להביא את היחס שלי לדברים. למשל שנהייתי צמחונית. אני לא יכולה לבקר אנשים שהם לא צמחוניים, כי אני בעצמי אכלתי בשר, אז הבנתי את המקום שלהם גם".





איך את מצליחה להישאר אופטימית?
"היומיום שלנו, כשאנחנו מתעסקים בדברים הקטנים, זה משהו שמרגיע אותי מהמאקרו של העולם. אי אפשר ללכת לישון עם כל עוולות העולם. אתה נכנס לפייסבוק ורואה דברים עצובים או שמחים. כל הרגשות האלו נכנסים לך ללב, ואתה לא יכול להירדם עם זה. אתה חייב מנגנון הגנה. זה גם עניין של התפתחות. דברים משתפרים. יש תקווה להתפתח למקומות טובים, ובסך הכל אנחנו בעידן טוב. אני שמחה שאני חיה בעידן הזה, עם כל ההעצמה הנשית וכל הדברים הטובים שקורים".



שבע שנים שלהקת ג'יין בורדו פעילה. היא שחררה עד היום שני אלבומים מוצלחים. השיר החדש מבשר על אלבום שלישי שעתיד לראות אור בקיץ. "האלבום החדש משלב את הקו שלנו והקו של המפיקים המוזיקליים שלנו, עמרי אמדו ורועי דורון, שעשו איתנו את השיר 'ערב של שושנים' במלאת 70 שנה למדינה, והם באים מעולם קצת אחר", מספרת טלמון. "החיבור המיוחד הזה יוצר קו חדש שאני מאוד אוהבת ומאוד נהנית ממנו. אני מחכה כבר שכולם ישמעו את האלבום הזה".



מה שומר על הרוח המיוחדת של הלהקה לאורך השנים?
"אנחנו מתעסקים בתוכן ובמוזיקה, ומנסים לא להתעסק בכל מה שמסביב יותר מדי. אנחנו משתדלים לשמור על העיקר, שזו יצירת המוזיקה והחיבור עם הקהל, וזה מה שמנחה אותנו כל הזמן".



לאחרונה התחתנת עם בסיסט הלהקה מתי גלעד. עד כמה זה בא לידי ביטוי באלבום החדש?
"האמת היא שזה השפיע בצורה לא מודעת. יש משהו בחתונה שהוא כמו להצהיר קבל עם ועדה על האהבה שלנו. יש בחלק מהאלבום שירים מסונכרני חתונה ויותר חופשיים בהצהרת האהבה, אבל לא כל השירים הם על זה. האמת היא שגם כתבנו יחד את רוב השירים לאלבום".



את מאמינה שהיום יש יותר מקום לאינדי־פולק־רוק בארץ?
"כן. יש יותר ויותר אמני אינדי־פולק־רוק שפורצים וזוכים לתשומת לב גם מהמיינסטרים. יש יותר קבלה לסגנון הזה וזה מדהים בעיניי".



ג'יין בורדו בהופעה, 30 במרץ, מוצאי שבת, 21:30, ברל'ה מיוזיק קלאב, קיבוץ להבות חביבה