מאז שהוא זוכר את עצמו, לירון לב חי, נושם וטורף במה. החל מגיל 7, כשהחל לנגן בגיטרה, לשיר ולשחק, ראה במוזיקה ייעוד בחיים. מי שכנער כיכב במחזות זמר ("צלילי המוזיקה", "הלב"), דובב סרטים מצוירים וזכה בתחרויות כישרונות צעירים, המשיך ללהקת חיל החינוך, וקצת אחרי שחרורו פרץ לתודעה ב"כוכב נולד". הוא אומנם לא זכה, אבל מהר מאוד הוחתם בחברת התקליטים NMC, וב־2007, הקליט אלבום שהחליט לגנוז בשלמותו. "כנראה באותה תקופה לא הייתי מספיק בשל לקריירת סולו", הוא מתרץ היום.



בשנים האחרונות, לצד תפקידים בתיאטרון ("האסופית"), בטלוויזיה ("השמינייה") ועוד, התמקד לב בכתיבת שירים למיטב האמנים (הראל סקעת, לירן דנינו), ובשיתוף פעולה עם הזמרת הוותיקה רבקה זהר. השניים הופיעו יחד והקליטו שני אלבומים משותפים. "יש אהבה גדולה ביני לבין רבקה, וזה חיבור שיישאר לתמיד", הוא אומר. "הפקתי מוזיקלית וכתבנו יחד את המופע החדש והמרגש שלה, 'איזה אושר'".





לאחרונה הפתיע לב כששחרר שיר סולו "אלנבי", שבקליפ שלו הוא מתנשק עם גבר, ובדרכו הודיע על יציאתו מהארון. "היו שנים שבהן היה לי קשה לדבר על הזהות המינית שלי, אבל אני נמצא בזוגיות כבר תקופה ארוכה", הוא משתף. "אני בטוח במקום שלי, ויכול לחזק ולעודד את מי שעדיין נמצא בתהליך של יציאה מהארון. היה לי חשוב להיות כן, קודם כל עם עצמי, וכמובן עם הקהל שלי".



מה גרם לך לחזור לקריירת סולו?
"אני חושב שהטריגר היה המפגש עם עידו אוחיון, המפיק המוזיקלי של הפרויקט החדש. אני מרגיש שמצאתי בית חם ואוהב לשירים שלי. אנחנו משלימים אחד את השני מוזיקלית, וזה כיף גדול".



בדיוק היום משחרר לב את שירו החדש, "אחת בלילה", שיצר עם אוחיון. "זה שיר על כל המחשבות שמתגנבות לראש, ומטרידות אותנו בשעות הקטנות של הלילה", הוא מסביר. "בהתחלה חשבתי שזו תהיה בלדה, אבל כשהגעתי לאולפן והשמעתי לעידו את השיר, הוא תפס גיטרה והתחיל לנגן ליין קופצני. התחלתי לשיר את המילים על הליין החדש, וככה נולד השיר, שונה לגמרי ממה שדמיינתי. המסקנה היא שבמקום להיבהל מהמחשבות המטרידות, עדיף להכניס בהן קצב ולרקוד איתן".





אתה על הבמות מילדות. אתה מרגיש שמשהו התפספס מבחינת המקום שאליו הגעת בקריירה?
"לא. אני מאחל לעצמי עוד הרבה שנים של יצירה ועשייה. זה מה שאני הכי אוהב לעשות. בשנים האחרונות הייתי עסוק בעיקר בשיתוף פעולה עם רבקה, ובעבודה מאחורי הקלעים ככותב וכמפיק מוזיקלי לאחרים, ככה שבאמת הייתי פחות בפרונט".



מתי האלבום הבא?
"העולם עבר לשיטת הסינגלים. יש לנו כבר לא מעט שירים מוכנים בשלבים מתקדמים, שבסוף יתחברו לאלבום".



בימים אלו הוא עדיין מופיע עם זהר ועובד במקביל על מופע סולו. "אני פרפקציוניסט, משקיע בכל פרט כדי שזה יהיה הכי מדהים שיש", הוא אומר. "אני מאמין שבקרוב נצא לדרך".