זעזוע בקהילת המוזיקה האמריקאית לאחר שהראפר ניפסי האסל, שהיה מועמד לפרס הגראמי השנה, נרצח ביריות ליד חנות הבגדים שלו בלוס אנג'לס. עדיין לא נעצרו חשודים במעשה. "זה לא הגיוני בכלל", צייצה ריהאנה.



גורמים במשטרה מסרו כי האסל (33), ששמו האמיתי הוא ארמיאס אשגדום, נורה מספר פעמים במגרש החניה ליד חנות הבגדים שלו "מרתון" בדרום לוס אנג'לס ביום ראשון אחר הצהריים וכי מותו נקבע בבית החולים. עוד שני בני אדם נפצעו מהירי. עדיין לא נעצרו חשודים והמניע אינו ברור, אולם שעות לפני הרצח צייץ האסל: "זו ברכה שיש לך אויבים חזקים".



ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גרסטי אישר את דבר מותו של הזמר. "הלב שלנו יוצא לאהוביו של ניפסי האסל ולכל מי שהטרגדיה האיומה הזו נגעה בו", אמר. "לוס אנג'לס כואבת מאוד בכל פעם שחיים צעירים אובדים בשל אלימות חסרת היגיון כתוצאה משימוש בכלי נשק. צוות התגובה שלי מסייע למשפחות שמתמודדות עם הלם ואבל".





האסל, שנולד בלוס אנג'לס לאב מאריתריאה ולאם אמריקאית, היה חבר כנופיה בנעוריו. בראיון שהעניק ל"לוס אנג'לס טיימס" בשנה שעברה הוא סיפר כי "נאלצנו להתמודד עם מוות, עם רצח. זה היה כמו לחיות באזור מלחמה, שבו אנשים מתו ברחובות האלה, וכל אחד היה מעט חסין לזה. אפשר לקרוא לזה לחץ פוסט־טראומטי כשאתה חי במלחמה כזו במשך זמן כה רב".



הוא החל את קריירת המוזיקה שלו באמצע העשור הקודם ובין השאר שיתף פעולה עם דרייק ועם סנופ דוג. אולם האלבום הראשון שלו נגנז אחרי מחלוקת עם אולפן ההקלטות אפיק רקורדס. בשנת 2016 הוא הקליט עם הראפר YG את הסינגל FDT, ראשי תיבות של "שיזדיין דונלד טראמפ". בשנה שעברה הוא שחרר את אלבום הבכורה "סיבוב ניצחון", שעליו גם היה מועמד לפרס אלבום הראפ הטוב ביותר בטקס הגראמי בינואר האחרון.



מלבד מוזיקה, האסל גם היה מעורב בפרויקטים טכנולוגיים ובפיתוח קהילתי, והשתתף בהקמתו של מוזיאון פתוח חדש שמוקדש להישגים האומנותיים של הקהילה האפרו־אמריקאית. הוא גם השקיע בפרויקט של מרחב למידה משותף לצעירים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והמתמטיקה, שאותו כינה "גשר בין עמק הסיליקון למרכז העיר".





הרצח עורר זעזוע מיידי. "זה לא הגיוני! זה מזעזע את הנשמה שלי!", צייצה ריהאנה, בעוד שדרייק כתב: "הייתה לך ההצלחה הטובה ביותר. היית אמיתי עבור האנשים שלך ולכל היתר".



קנדריק למאר, ששיתף פעולה עם האסל, קרא לו: "אח שלנו, לוחם שלנו, חייל שלנו" וביקש מהקהל בהופעה שלו בארגנטינה לעצור לדקת דומייה. די.ג'יי חאלד, שהקליט עם הראפר, אמר כי הוא היה "אדם אדיר, השראה לכל העולם".



לברון ג'יימס, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, הקבוצה האהודה של האסל, סיפר כי רק יום קודם לכן הוא התכתב עם הראפר. "אמרתי לך כמה אני גאה בך וכמה אני רוצה שיהיו יותר משחקים של הלייקרס בעונה הבאה שתבוא אליהם", כתב באינסטגרם. "תנוח בשלום בגן עדן. זה ממש כואב הפעם!".