הזמר יהודה פוליקר נבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, וביקש לחלוק את הפרס עם שותפו ליצירה יעקב גלעד, אך קיבל תשובה שלילית. אמש בישרה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, שאחראית על אירועי יום העצמאות למוזיקאי על זכייתו, והיום הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אתמול בלילה לאחר שנרגעתי קצת מההתרגשות וממבול הברכות והאהבה עלתה בי מחשבה שמן הראוי שאדם נוסף יחלוק את המעמד הכל כך מכבד הזה וידליק איתי את המשואה - יעקב גלעד, שותפי לחלק גדול מהיצירות".



"הוסבר לנו שזה לא אפשרי כי מדובר בבחירה אישית", הוסיף פוליקר בפוסט. "אני מכבד את זה אבל חשוב לי להבהיר ולהדגיש שיעקב הוא חלק בלתי נפרד מהדרך שלי".



יעקב גלעד. צלם : אריק סולטן
יעקב גלעד. צלם : אריק סולטן



רגב הגיעה להופעה של פוליקר, הפתיעה אותו כשעלתה על הבמה ובישרה על ההחלטה לזמר ולקהל. שרת התרבות הקריאה את תמצית המלצות הוועדה: "הבחירה המרגשת ביהודה פוליקר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל היא בחירה בתחייתו המפוארת של עם ישראל בארצו, אחרי ימי החושך של אפר ואבק. פוליקר מבטא את רוחות היצירה של המוזיקה הישראלית על גווניה השונים. הוא פתח חלון מוזיקלי מפואר לים התיכון. דברים רבים שרצינו לומר באים לידי ביטוי במוזיקה של פוליקר".



עם זכייתו פוליקר אמר: "מאוד התרגשתי מהבשורה. אני נערך בימים אלו לנסיעה למצעד החיים באושוויץ, שאקח בו חלק אחרי החג. שני האירועים הסמוכים האלה גורמים לי להתרגשות וציפייה גדולה. שנהיה חזקים ונמשיך לנצח, כדי שאף פעם לא יקרה לנו מה שקרה להורים שלנו. מודה לכל המברכים ומאחל חג אביב שמח".