לאחר שהשבוע שעבר נע בקו התפר של שירים לזכר נספי השואה (כמו למשל פרויקט "שם עולם"), השבוע היה חצוי מבחינת טיב השירים: חלקם עסקו בשירים לזכר חללי צה"ל, חלקם עסקו בארץ ישראל כקריצה ליום העצמאות, וחלקם לא עסקו באקטואליות אלא בהשראה הוותיקה בעולם לשירים: אהבה.



לאחר שזוכה האח הגדול VIP אסף גורן הוציא שיר חדש מאז שיצא מבית האח ("אוי ואבוי לי"), עוד פליט ריאליטי טרי, שקד קוממי, הוציא השבוע שיר חדש ("ילדה טובה ירושלים") וניסה לשוט על גל הרייטינג הטלוויזיוני לו זכה.



במקביל נסרין קדרי ועברי לידר הקליטו שיר דו קיום מרגש ליום הזיכרון, שרית חדד במחווה לרונה רמון ז"ל ולהקת שלוה חבקה שיר בכורה ראשון מאז "הכוכב הבא לאירוויזיון", רגע לפני שיופיע על הבמה המדוברת בגני התערוכה בתל אביב.



קלאסה


לאחר שפרצה לתודעה הציבורית ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", להקת שלוה, שכבר 13 שנה מופיעה בארץ ובחו"ל, משחררת שיר מקורי ראשון מאז התחרות – "הדלת תהיה פתוחה" שיצרו אמיר דדון, ירון ברובינסקי ולהקת "שלוה".



השיר, בניחוח שירי ארץ ישראל היפה, לא עוסק בבנאליות של בינו לבינה, אלא בעיקר באהבת הארץ, באהבת הישראליות (אריק אינשטיין למשל המוזכר בשיר), הצבריות ולמעשה התמהיל הזה של טקסט ישראלי אותנטי איכותי לצד לחן פולקי מעולה והרמוניות קוליות נהדרות מצליח לגעת, לרגש ולספק את הסחורה, גם אם נניח לרגע בצד את הסיפור המרגש ומעורר ההשראה של "שלוה".



כסינגל ראשון מקורי של ההרכב - מדובר ביריית פתיחה לא פחות ממושלמת.






נסרין קדרי ועברי לידר חברו יחד לרגל יום הזיכרון לשיר משותף – "מהכפר אל הכיכר" שמושר בעברית וערבית וממחיש שבסופו של דבר כולנו ישראל, ללא קשר לדת או לאום. הביצוע של השניים רציני מאוד, נטול מניירות ובעיקר מגיש כנות אמיתית של הלב לאוזני המאזין. שיתוף פעולה מסקרן ומעניין.






באסה


שקד קוממי מנסה לנצל את המומנטום של "הישרדות VIP" ומוציא את "ילדה טובה ירושלים", שיר ים תיכוני פופי סטנדרטי שעוסק בעניינים של הלב, תוך שהוא לא נושא עימו שום בשורה חדשה, לא משנה את הסגנון שלו אלא נע באותו מקום בטוח שלו ששומר על סטטוס קוו (לטוב ולרע).



כשלעצמו, השיר לא מלהיב במיוחד, לא מתרומם אלא פשוט שיר סביר וזהו. בלי שום עניין מעבר לעוד שיר של קוממי לאוסף. אני בספק אם השיר יהפוך ללהיט כי המנגינה והטקסטים לא מספיק מחזיקים "בשר" בשביל להפוך אותו לכזה.






סבבה


כמחווה לזכרה של רונה רמון ז"ל, שרית חדד הקליטה את השיר "זמר נוגה" (התשמע קולי) במילותיה של המשוררת רחל ללחנו של שמוליק קראוס בעיבוד חדש ושונה מהמקור של להקת "החלונות הגבוהים".



זה לא הביצוע הכי טוב בעולם, הוא למען האמת די חלש ולא מרגש, אבל העובדה שהוא הוקלט מתוך מחווה לזכרה של רונה ז"ל מעוררת ההשראה, ומתוך כוונה והזדהות טוטאליים של חדד עם פועלה של רמון ז"ל, הוא מצליח לצמרר בשל המשמעות. פחות בשל הביצוע. מחווה יפה ונהדרת.





היוצר והזמר עמי נגר, שאיבד בגיל 10 חודשים את אמו בתאונת דרכים ובגיל 17 את אחיו הגדול, רזיאל, שנהרג במהלך טיול בגליל – מתמודד עם האובדן ומתחבר אל הרגש בשיר "כשאתה בא אליי", אותו כתב לזכר ובהשראת אחיו ז"ל, לאחר שזה חזר להופיע בחלומו לאחר שנים שלא הופיע בו.



השיר, בלדה נוגעת ומרגשת מצליח לצמרר ולגעת ובעיקר מציג יוצר איכותי ווקאליסט נהדר. שימו אוזן!