שנה לאחר שלקה בשבץ מוחי בעת שהיה על טיסה מלונדון לתל אביב, הזמר צביקה פיק מדבר לראשונה. בראיון שהעניק לתוכניתו של חיים אתגר ושודר הערב (רביעי) בקשת 12, סיפר פיק על המקרה ששינה את חייו. "קודם כל מי שחשב שאני חולה או מת זה לא נכון", אמר הזמר בתחילת דבריו.

על התקרית בטיסה, סיפר פיק: "הלכתי לישון קצת עייף פתאום הדיילת העירה אותי. היא שאלה 'אתה בסדר?', אמרתי לה שכן. אני חשבתי שאני עייף מאוד אמרתי לה 'מה מטריד אותך?' היא אמרה 'לא יודעת משהו לא בסדר'".
עוד סיפר: "פתאום הטייס אומר 'מישהו לא מרגיש טוב' ואני חשבתי שזה מישהו אחר. היה רופא, הוא הסתכל עלי ואמר לי 'אני חושב שכדאי לך לבדוק מה קורה'. אני בהכרה מדבר והולך. בטח זה מצחיק שאני לא ידעתי שמשהו עובר עלי. הכל היה בסדר".

פיק תיאר את הימים שלאחר נחיתת המטוס ופינויו לבית החולים בווינה. "זה לא נעים. פתאום לבד באמצע הלילה בבית חולים. אבל הבנתי שאנשים רוצים לעזור לי. לא יודעים שם שאני צביקה פיק. זה קטע אני חשבתי שיעשו בדיקות והביתה אבל התוכנית התקלקלה. פתאום לא יכולתי ללכת ולא להגיד שום דבר. הביאו אותי לחדר וחיכיתי הרבה זמן ולא היה אף אחד". 
 
על השמועות שהיו באותם ימים על מותו: "אני קראתי את כל השמועות וזה לא מצחיק, זה עצוב. יש אנשים עם לב רע. כולם מגיבים ככה בגלל שאנשים חשבו דברים נוראיים ואני ראיתי שכולם שמחו שזה לא נכון. באו עיתונאים שרצו לצלם אותי. המשפחה שלי שמרו עליי מעיתונאים שניסו כל מיני טריקים". "הרגשתי את כמות האהבה הציבורית. כל כך הרבה דברים טובים אני לא קראתי על עצמי בחיים שלי", הוסיף.
 
על התקופה במרכז השיקומי רעות: "לא יכולתי לדבר. לקח זמן עד שאני למדתי את כל השפה העברית מההתחלה. הפה לא הפיק את כל מה שהוא היה אמור להגיד ופתאום זה נעלם וזהו. בהתחלה לא ידעתי איך זה יהיה. אני לא בכיתי אבל זה רע מאוד. יש מקרים שלא מדברים יותר אף פעם. פגשתי אנשים שלא מדברים וזה אסון. התמזל מזלי וישר למדתי את השפה".

בנוגע לכוונתו לחזור לבמה ולהופיע שוב לפני קהל, אמר פיק: "אם זה תלוי בי, אני אחזור להופיע. זה מה שאני יודע לעשות".