בעוד מופע הפתיחה הרשמי של תחרות האירוויזיון בישראל עם חצי הגמר הראשון עוד מכה גלים, הרשתות החברתיות סערו בעיקר בשל הופעתה של נטע ברזילי ותלבושתה ואופן ההנחיה של אסי עזר, ארז טל, בר רפאלי ולוסי איוב. 
התקשורת ברחבי העולם לא נותרה אדישה. הצהובון הפופולרי ה"סאן" שיבח את הבמה והגלויות המצולמות סביב נופי ישראל. הופעתה של ברזילי עם Toy לצד הולוגרמות שלה הצליחה לעורר גם אצל הבריטים תגובות אמביוולנטיות, שחלקן היללו וחלקן קטלו בלשון המעטה את הזמרת והלופר. ב"דיילי אקספרס" הבריטי לא התלהבו בלשון המעטה מצורת ההנחיה השובבה של אסי עזר. באוסטרליה, השדרנים שמלווים את השידור הטלוויזיוני המקומי החי חשבו שהמנחים ובייחוד ארז טל מצחיקים בעיקר את עצמם.
לצד השמחה והרעש, מדינה שלמה הרכינה ראש לזכרו של פולדי שוורץ בן ה־66, נהג משאית שנפצע אנושות מציוד תאורה שנפל עליו בעת שפרק ציוד במתחם אקספו תל אביב במסגרת ההכנות לאירוויזיון. לאחר יומיים הוא נפטר מפצעיו בבית החולים איכילוב. בנו ארז סיפר לכלי התקשורת כי בעוד אביו שכב בבית החולים במצב אנוש, נציגי התחרות הציעו לו כרטיסים לגמר האירוויזיון והדגיש את האטימות הרגשית בנושא מצבו של אביו.

אתמול בצהריים עלתה לראשונה מדונה, שנחתה שלשום בלילה, על במת האירוויזיון בתל אביב לחזרה סגורה ראשונה לקראת הופעתה כשלעיניה רטייה, בעודה מוקפת עשרות רקדנים ורקדניות.
כיוון שהחוזה בין הכוכבת לבין נציגי ה־EBU טרם נחתם, לא אושרה בהתחלה כניסתה לבמת החזרות, אך לאחר דין ודברים אושרה לבסוף חזרתה ולפי ההערכות היא צפויה לבצע שניים וחצי שירים, כשחצי השיר יהיה גם הלהיט Like A Prayer.
אתמול אחה"צ התקיימו החזרות הראשונות לחצי הגמר השני שיתקיים הערב בשעה 22:00 וישודר בערוץ כאן11. בחצי הגמר השני ישתתפו אלבניה, מולדובה, אוסטריה, אירלנד, ארמניה, דנמרק, הולנד, לטביה, מקדוניה הצפונית, מלטה, אזרבייג'ן, נורווגיה, קרואטיה, רומניה, רוסיה, שבדיה, ליטא ושוויץ.
בכפר האירוויזיון שבפארק צ'רלס קלור הופיעו אתמול מספר אמנים ותקליטנים מגרמניה, אוסטריה, ליטא והולנד, במתחם היורוקלאב הופיעו נציגי אירוויזיון 2019 מספרד, מונטנגרו, צרפת, קפריסין, בלגיה ובלארוס וכן נציגי עבר, בהם קונצ'יטה וורסט האוסטרית שזכתה באירוויזיון 2014. 
במתחם היורוקפה במועדון האומן 17 הופיעו בין השאר דנה אינטרנשיונל, נדב גדג' ושרלוט פרלי (נילסן) השוודית שזכתה באירוויזיון 1999 שהתקיים בישראל. היום יגיעו החגיגות בתל אביב לשיאן, כשבמקביל לאירועי האירוויזיון הרגילים המפוזרים בעיר יתקיים לילה לבן בסימן התחרות. בכפר האירוויזיון יופיעו בין השאר ההרכבים פול טראנק ובלקן ביט בוקס לפני ההקרנה הרשמית של התחרות על מסכי ענק.
בכיכר ביאליק יתקיימו הופעות של אומנים כמו עדן דרסו, עטר מיינר, צלילי העוד ועוזי נבון והחוויות במחווה לאריק איינשטיין. במתחם התחנה יופיעו במסגרת הלילה הלבן הרכבים כמו זקני צפת וג'ירפות. בנמל תל אביב יתקיימו הופעות של שלוש זוכות אירוויזיון מעשורים שונים: אן מארי דויד, קרולה ולוריין.
לצד כל אלה ייערכו ברחבי העיר מופעי מוזיקה, סטנדאפ, ריקוד ושירה בציבור בשלל הגוונים והסגנונות, כשאירועי הלילה הלבן יגיעו לשיאם בסוף השבוע ובייחוד במוצ"ש, עם שידור גמר האירוויזיון וצפייה בנציגנו הישראלי קובי מרימי, שיעלה לראשונה באופן פורמלי על הבמה.