רגע אחרי הפתיחה הרשמית של אירוויזיון 2019 בתל אביב, ורגע לפני חצי הגמר השני, הגענו למתחם "אקספו" כדי לראות את החזרה הגדולה, ולשמוע מלהקת "שלוה" על הציפייה להופיע מול מיליונים, ומהעיתונאים הזרים האם ישראל עומדת בסטנדרט האירופאי.

אחרי פתיחה מוצלחת של שידורי האירוויזיון מישראל ביום שני, אמש נערכה חזרה לקראת חצי הגמר השני של התחרות שיתקיים הערב (חמישי) בערב וישודר ב"כאן 11" בשעה 22:00.

בחזרה הראו המדינות אוסטריה, אזרבייג'ן, אירלנד, אלבניה, ארמניה, דנמרק, הולנד, לטביה, ליטא, מקדוניה הצפונית, מולדובה, מלטה, נורווגיה, קוראטיה, רומניה, רוסיה, שבדיה ושוויץ, שיופיעו בשידור חי, את הביצועים שלהם וביצעו שינויים קטנים של הרגעים האחרונים.

אנבל מלהקת "שלוה", שתופיע עם היא בחצי הגמר השני סיפרה: "זו הייתה חזרה מדהימה, אין לי מילים לתאר, לא ציפינו להגיע לזה". מנהל הלהקה, שי בן-שושן, הוסיף: "לראות את אנאל, דינה וכל הלהקה על הבמה הכי גדולה באירופה, מנגנים ועומדים ומרגישים כאחד מכולם, זה הניצחון שלנו".

העיתונאים הזרים שהגיע לתל אביב על מנת לסקר את האירוע נראו מרוצים מההפקה הישראלית. סרג'יו מפולין אמר: "הארגון עבורנו העיתונאים הוא ברמה גבוהה, יש לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי לעשות את העבודה שלנו". לורן, גם היא מפולין, הוסיפה: "ההפקה ממש טובה. הבעיה היחידה שלי היא שהכל מתעכב, יותר מבאירוויזיונים אחרים. חוץ מזה הכל מעולה". 

מקס מהולנד שיתף ברגע שגרם ל להרגיש אי נוחות: "ניגש אלינו אדם מהאבטחה הישראלית ואמר לנו איפה להתחבא במקרה של אזעקה. זה היה קצת מוזר". אנג'לו מיוון סיכם: "המופע שאנחנו רואים על המסך הוא מעולה, במקרים מסוימים טוב יותר משנים קודמות. אני חושב שישראל צריכה להיות גאה באירוויזיון השנה".