הראשון בהיפ הופ: הראפר והמפיק המוזיקלי Jay-Z הוכתר על ידי מגזין פורבס כאמן ההיפ הופ הראשון שהוא גם מיליארדר. מה שהעניק לראפר את התואר לא נובע רק מהמוזיקה אותה הוא מייצר, אלא גם מהרווחים אותם הוא מפיק בעקבות עסקיו המצליחים, השקעות שונות ואחזקת נדל"ן. 



ג'יי זי (49), או בשמו המלא והאמתי, שון קורי קרטר, הוא כעת הראפר הראשון שמחזיק בידיו מיליארד דולר.  במהלך הקריירה המוזיקלית שלו זכה ג'יי ב-21 פרסי גראמי והיה מועמד ל-39 פרסים נוספים. ב-11 השנים האחרונות כידוע הוא נשוי לאחת הזמרות המצליחות ביותר בעולם, ביונסה, ולהם שלושה ילדים. 



הוא נולד וגדל בשכונת מצוקה בניו יורק, וכבר בגיל צעיר החל את דרכו במוזיקה, כשניסה את מזלו כראפר בניו יורק. הכינוי הראשון שלו היה ג'אזי, שהפך בהמשך לג'יי זי. את ההצלחה הראשונה שלו הוא השיג עם הסינגל "In My Lifetime" בשנת 1995. שנה לאחר מכן הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, שהגיע למעמד של אלבום זהב. 



לראפר מספר נכסים משמעותיים: מניות ביצרנית שמפניה צרפתית ובמותג קוניאק, נתח באובר, נכסים במותגים אופנתיים, אוסף אמנות המוערך בעשרות מיליוני דולרים וכן השקעות נוספות. ביונסה, אם תהיתם, מרוויחה לא מעט בעצמה, ולפי ההערכות הונה עומד על 335 מיליון דולר.