"קיץ, כל הבנות בטיץ, כולם באים הלילה, ולא הולכים לישון, דנה כולה בג'ננה, באה איך שבא לה, ישר מהצפון...", לא אוסיף יותר מילים כי הבנתם את הפואנטה הטקסטואלית המתגלית בשירו החדש של קובי פרץ – "מאמא מיה".



למען האמת די התאכזבתי. מלבד שמדובר בטראש פופ נוסחתי ובינוני מינוס מבחינת הלחן והטקסט, ציפיתי שקובי פרץ, שיש לו את הקול הנהדר והיכולות להביא איכות (כפי שהוא הוכיח לא פעם), ימשיך בקו בוגר ומגובש שימתג אותו כזמר רציני ולא יתפשר על איכות ושיר טינאייג'רי זול ונחות שמנסה להתחקות אחרי טרנדים חולפים שכבר מזמן לא מעניינים. אולי בפעם הבאה יצליח לו יותר.





איתי לוי, שמתכונן להופעתו ב"לייב פארק" ראשון לציון, ב-15.6, הוציא בימים אלו כקידום המופע שיר חדש – "טכנו", שיר שמתיימר להיות בלדה רומנטית מרגשת, אבל משתמש בגימיק של מסיבות טכנו כליד מוביל בפזמון, מעין דיאלוג של לוי עם אהובתו הבליינית.



למרות שהטקסט די רעוע לטעמי בייחוד לאור החריזה מאולצת ("אהבה ממנו - מסיבות של טכנו", "מי זה היה - יום הזיה") והלחן לא מתרומם יותר מדי, אין ספק שלוי נותן את כולו בביצוע וקולו המלטף והחם מציל את השיר מלהיות "טוטאל לוס". שיר שהוא חצי הילוך ובטח שלא להיט שייזכר.





לאחר אתנחתא קלה שלקח מהוצאת שירים חדשים, אליעד נחום משחרר את "מסע", שיר חדש שיצר יחד עם צליל קליפי והפיק מוזיקלית ג'ורדי. השיר, רומנטי בצורה קיטשית, תפור היטב למידותיו של נחום שמצליח למצוא את המיזוג הנכון והמדויק בין מזרח למערב, סלסולים קלילים עם השפעת הפופ הרבה עליו ופזמון די קליט שסביר להניח שהולך להיחרך בקיץ הקרוב לא מעט.





השיר שללא ספק "עשה לי את זה" השבוע שייך לאביתר בנאי ותמיר מוסקט – "רחמים", שיר שמפתיח הגיטרה הבלוזי (סטייל רוברט ג'ונסון) סוחף, מתאר למעשה את סיפור משפחת בנאי וסיפורו של אביתר בטקסט נוגע עם הומור שובב ("חשבתי אבותיי הם בת וליסה, ג'ולייט לואיס וג'וני דפ, אל תקרא לי ישראל ואל תקרא לי בנאי"), לחן קליט ועשוי טוב ובעיקר הקול מלא הכנות והנשמה של בנאי.



ממליץ לצפות גם בקליפ המושקע שבו בנאי משתעשע עם קריצות לתחנות בחייו וחיי משפחתו כשהוא חולק כבוד להיותו בנאי. אביתר.





נעים להכיר: אלסי דול, זמרת פופ צעירה בת 16 מאור יהודה שסוחבת עימה סיפור בלתי שגרתי: היא נולדה בשנת 2002 בכפר בגאורגיה, ובגיל שבועיים נמסרה לאימוץ לאבא אנגלי ואמא ישראלית. בשנים האחרונות התפרסמה בעיקר ככוכבת רשת עם סרטונים ויראליים ביוטיוב ובימים אלה הוציאה את שיר הבכורה שלה – "לא צריכה" שכתב והלחין אלירז זאדה והפיק מוזיקלית תמיר חיטמן.






ספרי קצת על השיר.
"השיר מדבר על צביעות, על פלייבויז ועל משולש האוהבים הזה בין שני גייז עם בחורה סטרייטית".



מה את מביאה איתך לעולם הפופ? מה מייחד אותך?
"אני מביאה פתיחות וחדשנות שתואמת את הדור בו אני גדלה. אני הכי אופנמיינדד".



מה החלום הגדול?
"לגעת בכולם! בכל גזע, מין וגיל ושבעזרת האמנות שאני מאמינה בה שהיא הקבלה- לאחד את כולם".