באוקטובר האחרון חגג דודי לוי יום הולדת 50. נשמע קצת מוזר למי שנדמה כי רק לפני דקה וחצי פיזז עם חברי להקת "נוער שוליים" לצלילי "ציירי לך שפם". אך למעשה סוחב על עצמו מעל 30 שנות קריירה צפופה ושלווה. מי שאחרי פירוק "נוער שוליים" הסופר־מצליחה פיתח קריירת סולו מדהימה, שהניבה מספר להיטי ענק כ"דוד", "כל הזמן שבעולם", "מושיקו" ועוד, הפך במרוצת הזמן לאחד המפיקים המוזיקליים הבולטים והמצליחים בסצינת המוזיקה המקומית, ופיתח עם הזמן סגנון ייחודי משלו.



"אני נמצא בתקופה מאוד פורייה. אני יוצר המון. אני עובד על פרויקטים וממש לא מרגיש כמו גילי", מבהיר לוי, כשחיוכו מחלחל דרך הטלפון. "אני אפילו לא יכול לחשוב על להשתמש במונח 'ממרום שנותיי', כי זה נשמע לי רחוק ממני לגמרי".



ואכן, בהאזנה לשירו החדש של לוי, "איך שהיא צחקה", פופ עדכני שרמנטי עם הטאץ' הייחודי לו, הוא נשמע כמו דודי לוי מימי "דוד אוהב אותך". לא מבחינת קול, או סאונד, אלא אותה שובבות צעירה, שנינות לירית ותשוקה להמציא משהו מיוחד, מקורי, חדש ורלוונטי. נדמה שזה מצליח לו לא רע בכלל.





"השיר הוא סיפור לא אוטוביוגרפי על בחור שאחותו נעלמת", חושף לוי. "אני עדיין לא יכול לספר על מקורות ההשראה של השיר. אבל אני שמח לספר מה קרה לי מהרגע שסיימנו את השיר ועמדתי מול פרק הפקת הקליפ.



"הבמאי יונתן פסטרנק הגיע עם רעיון שאהבתי, ולמימוש הרעיון היינו צריכים אקרובטיות. פרסמתי מודעה בפייסבוק וענה לי רק בחור אחד, ברנרד, שהתברר כבעל קרקס 'דינאמיקו', שלא רק הביא אקרובטיות, אלא גם אולם התעמלות, טרמפולינה גדולה, איפור, תלבושות, אביזרים, וכמובן את עצמו.



"החיבור המפתיע הזה בינינו, דומה לנושא השיר. כולנו כל כך שונים כל הזמן, וכל כך מקצינים את ההבדלים בינינו. אבל כשיש מפגש וחיבור בין שניים, לא משנה כמה התרבויות והדעות יהיו שונות זו מזו".




השיר, שלוי כתב עם מאיר גולדברג, הוא למעשה סינגל חדש מאלבום שביעי בדרך. "אני נמצא במקום שבו אני לוקח את הזמן לכתוב. אני יותר שקול ועם פרספקטיבה אחרת על החיים. אני נותן לשיר זמן להתבשל, ודואג שהשירים יהיו מלאי משמעות ומוסר השכל. ועדיין, העבודה על כל שיר חדש, מרגשת אותי מאוד".

יש הבדל בין דודי לוי של ימי "נוער שוליים" לדודי לוי מודל 2019?
"בטח שיש הבדל. אתה עובר תהליך התבגרות, צובר ניסיון, מתפתח ומסתכל על השירים מנקודת מבט אחרת. זה גם משפיע על היצירה שלך".

מה השתנה בסצינת המוזיקה מהניינטיז לעומת היום?
"יש היום טכנולוגיה יותר מפותחת. יש לך יותר אופציות ליצור. אני שומע המון יוצרים צעירים שבגיל 14 חותכים לי את הלב, ועושים דברים שהצלחתי לעשות רק בגיל מאוחר. היום יש יותר בשלות וגם יש את הרשתות החברתיות, שנותנות יותר נגישות לכל אחד להעלות שירים. היום הרדיו פחות חזק - עם כל הכבוד לו - ולאט לאט הרוח נושבת לכיוון האינטרנט".



מה דעתך על שירים חדשים שיוצאים היום?
"יש חבר'ה מאוד מאוד מוכשרים, יש המון יוצרים מטורפים והשפע רב. כמובן שיש גם לא מעט 'פח', אבל הרוב הוא טוב וזה פשוט תענוג".

שיתפת פעולה עם מיטב האמנים. יש איזה אמן שאתה מפנטז לשתף עמו פעולה וטרם הצלחת?
"שלום חנוך. חד־משמעית. מגיל 14 גדלתי עליו, ועד היום אני חולם על הרגע שאשתף איתו פעולה. הוא אגדה והשראה ענקית עבורי".

יש סיכוי לאיחוד של "נוער שוליים"?
"אפשר להפסיק לשאול את השאלה הזאת. קשה לי להאמין שמתישהו יהיה איחוד".