מאז עפרה חזה בתפקיד אסתר ב"זהו זה" לא נרשמה התרגשות כזו סביב מגילת אסתר: במסגרת פסטיבל פנטזיה קולית השני, שבמהלכו יוצגו יצירות קוליות ומוזיקליות מהבארוק בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים החוגגת 30 שנים להיווסדה, תבוצע גם האורטוריה "אסתר" מאת הנדל. היצירה תושר בעברית על ידי מקהלת קולגיום קורו מוזיצ'י מריגה, לטביה, ותנוגן בידי נגני התזמורת תחת ניהול אמנותי של דוד שמר.



למעשה, זוהי בכורה ישראלית לעיבוד חדש מאת המנצחים שליו עד-אל ושמר לאורטוריה - יצירה שמשלבת בין שתי יצירות שונות של הנדל שכתובות לאותו הסיפור ומושרת בעברית על פי ליברטו של הרב יעקב רפאל סרוול שנכתב בשנת 1764 לקהילה היהודית-פורטוגזית באמסטרדם. בתפקיד אסתר: מונטה מרטינסונה מלטביה, ובתפקיד המן - נריוס מצביסיוס מליטא.



הקונצרט יבוצע פעמיים: 26.7 (יום ו') בשעה 13:00 בהיכל התרבות בתל אביב, וב-27.7 (מוצ"ש) בשעה 21:00 באודיטוריום ימקא הבינלאומית בירושלים.


עוד בפסטיבל: קונצרט א-קפלה בביצוע מקהלת קולגיום קורו מוזיצ'י ריגה; קונצרטים קאמריים בביצוע זמרים ונגנים נבחרים שנעים מקונצרטים בהם מוסיקה עתיקה מימי הביניים ועד למופע לילי של שירי משוררים בעיבודי ג'אז, רוק ועוד.



תזמורת הבארוק ירושלים. קרדיט: rustam baeramov



הפסטיבל מציע אירועים נוספים בחינם, וכן קונצרטים נוספים, בין היתר יבוצע הרקוויאם הגרמני של שיץ על ידי מקהלת קולגום קורו מוזיצ'י מריגה, בביצוע קונצרט א-קפלה מדהים ומיוחד שמוקדש כולו למוסיקה של גדול מלחיני הבארוק הגרמני המוקדם - היינריך שיץ. במרכז – מוסיקת אבל מאת שיץ לצד יצירות נוספות; וכן מופע של נועה שמר בהופעת בכורה עם שירי משוררים וטקסטים מקוריים בעיבודים מקוריים לקול ולכלי - שירים מקוריים בהשפעת של ג'אז, רוק ומוסיקה קלאסית (זמרות: נועה שמר, שירה קרנר, אביגיל איפרגן; אסף רבי, קונטרבס; דולב סולומון, קונטרבס ובס חשמלי).



במסגרת הפסטיבל תוצג הופעת בכורה להצגה "עידו ועינם" לספרו של ש"י עגנון, זוכה פרס נובל לספרות. בין החללים של בית עגנון בירושלים קבוצת מוזיקאים מעלה באוב את סיפור האהבה בין נערה בעלת כוחות על-טבעיים, המחזיקה באוצר קדום של פיוט ושירה, לבין ד"ר גינת, חוקר ירושלמי מהולל. הסיפור מתרחש בין כתלי ביתם של הזוג גרייפנבך, ובמופע הקהל משוטט יחד עם המוזיקאים בין חדרי הבית של משפחת עגנון, כאשר בכל חדר מומחזת תמונה חיה מתוך עלילת הסיפור. המוזיקאים מנגנים על כלים שונים ומשלבים בתוך המופע קריאה, שירה, מוזיקה אלקטרונית עכשווית ומוזיקה שבטית עתיקה.