חשיפה מהעבר: בשנת 1982 יצא אלבומה ה-29 של חוה אלברשטיין – "קולות", אלבום שהיה די חדשני מבחינת ההפקה המוזיקלית במוזיקה הישראלית בכלל ובקריירה של אלברשטיין בפרט, כששילב לצד הפופ גם מוזיקת ג'אז, פיוז'ן ורוק.
מי שהלחין את רוב שירי האלבום היה מישה סגל, מוזיקאי חיפאי שבלט מאד בסצנת הג'אז והרוק המתקדם בישראל של שנות ה-60 והיה שותף למהפכת הרוק כששיתף פעולה עם אמנים כמו אריק אינשטיין, שלום חנוך, "השלושרים", אלי מגן ועוד. סגל עבר בשנות ה-70 לארה"ב שם ספג השפעות מוזיקליות נרחבות והתמקצע בתחום המוזיקה המודרנית שם ועם ההשפעות הללו הגיע לארץ לעבוד עם אלברשטיין על "קולות" שנחשב לאחד מאלבומיה הגדולים.
לאלבום זה הלחין סגל את שיר הנושא ("קולות", שאת מילותיו כתבה רחל שפירא), "כמו עשב בניסן" (מילים: רחל שפירא) , "שבת בליבך" (מילים: רחל שפירא), "צפור שנייה" (מילים: נתן זך) שביצעו בסבנטיז הצמד סוזן ופראן, "מנסה לשמור על קשר" (מילים: אהוד מנור) ו"עד סוף הקיץ" (מילים: אהוד מנור), משירי הדגל של סגל מראשית הסבנטיז שביצע אלי מגן בעברית בפסקול הסרט "שתי דפיקות בלב" (1972) ודני מסנג בלועזית.

עוד מוזיקאים שהשתתפו באלבום היו יגאל גורדון שלחנו "לו באת" (מילים: יונתן רטוש) זכה לביצוע מופלא של אלברשטיין, יוני רכטר בשירים "הצביה" (מילים: רחל שפירא) ו"מחשבות על יובש ועל עננים" (מילים: רחל שפירא) ונורית הירש בשיר החותם את האלבום – "איך חלפו השנים" (מילים: דליה רביקוביץ').
הבוקר חשף סגל, כ-37 שנים אחרי צאת האלבום, שיר גנוז מתוכו שנשאר בחדרי העריכה: "נקודת תורפה", שיר שהלחין סגל למילותיה של רחל שפירא. "עשורים עברו מאז צאת התקליט האהוב עלי ביותר מפרי יצירותי בארץ – 'קולות' של חוה אלברשטיין. מצאתי במקרה באחד הדיסקים שלי שיר שהוקלט לתקליט ההוא שמשום מה מעולם לא יצא לאור", כתב סגל, "אז הנה משהו שאולי יעניין אספנים".
מי שמשתתפים בהקלטת השיר כנגנים הם יוני רכטר, המתופף מאיר ישראל, הגיטריסט גיל דור, דני רובס, פטר ורטהיימר, איתן קנטור, מישה סגל וחברי התזמורת הפילהרמונית. הטקסט של "נקודת תורפה" הולחן שוב אחרי גרסתו של סגל, הפעם על ידי יהודית רביץ, ונכלל באלבומה ה-30 של אלברשטיין – "נמל בית" שיצא בשנת 1983.