בתזמון מושלם של בין כסה לעשור, בדיוק לפני יום הכיפורים ותחילת השנה העברית החדשה, יצא אמש בקול תרועות הסרט "מחילה", הלוא הוא סרטם החדשה של גיא עמיר וחנן סביון. הסרט מגולל את סיפורם של שאול וניסן (עמיר וסביון בתפקידים הראשיים), חברים טובים שלפני שלוש שנים יצאו לשוד שהשתבש והפריד את דרכם. מה קורה כשהם מנסים להשלים ולשוב להיות חברים?



גיא עמיר וחנן סביון התארחו בתוכניתה של איריס קול ב-103FM וסיפרו מהם מקורות ההשראה לסרט הנהדר וכיצד הבינו השניים את הנוסחה ליצירת סרטיהם, המרגשים ומשעשים צופים רבים בשלל גילאים.





אתם צמד שלא מפסיק ליצור. קודם "מכתוב" עכשיו "מחילה". לעיתים קורה מצב בו הקהל אוהב מאוד את הדברים שאתה עושה אבל האקדמיה לא סופרת אותך. זה מעליב אתכם?
חנן סביון: "לא. אני חושב שלאט לאט האקדמיה גם תבין ותאהב את מה שאנחנו עושים. התרגלנו לכך שזה לוקח זמן".



האנדרדוגות תורמת ליצירה?
חנן סביון: "אנחנו לא מרגישים אנדרדוג. אחרי סרט שראו אותו 600 אלף צופים אנחנו לא מרגישים אנדרדוג. זו המטרה שעבורה אנחנו עושים את הסרט. מבלי לזלזל, אנחנו לא עושים סרט בשביל חתיכת פח שתעמוד לנו בבית. אם מישהו לא מתחבר – זה בסדר".





ספרו לי על הסרט "מחילה". ד"ר אבנר שביט עף על הסרט שלכם.
גיא עמיר: "איזה כיף. זה תענוג גדול. הימים הם עשרת ימי תשובה. ניסן מגיע לפתח בית הכלא ופוגש את שאול אחרי שהשניים ביצעו יחד שוד ורק שאול נתפס. ניסן חוזר בתשובה ומנסה לעשות הכל כדי לקבל את המחילה של שאול והסיטואציה גוררת אותם להרפתקאות".



למה אתם תמיד כותבים דברים על הכלא? אפשר גם לכתוב על הכלא בתאילנד.
חנן סביון: "יש לי תחושה שהסרט הבא ייכתב על חולות לבנים וים ומסאג' ברגליים".





גיא עמיר: "גם ב'מכתוב' וגם ב'מחילה' שמרנו על אותנטיות של הדמויות. הדמויות לוקחות את עצמן מאוד ברצינות. אנחנו רוצים שבסרט תוכל גם לצחוק וגם לבכות".



כמה היה קשה לקבל תקציב?
"היה יותר קל לקבל את התקציב אחרי 'מכתוב' אך היו הרבה שיחות בנדון. מבחינתו זה הישג מדהים שאחרי שנתיים הצלחנו ליצור עוד סרט. זה היה מאוד מהיר".



'מחילה', סרטם החדש של גיא עמיר וחנן סביון מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.