המוזיקאי, הגיטריסט והמפיק רוני פיטרסון הלך אתמול לעולמו לאחר שנפטר בשנתו בגיל 62. רעייתו והמנהלת שלו מתחה ביקורת על מדינת ישראל כשכתבה הבוקר (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלה, כי מאחר ופיטרסון לא היה יהודי, היא ובני משפחתה מתקשים למצוא "מקום קבורה הולם שאינו עולה עשרות אלפי שקלים" עבורו. גולשים רבים שלחו לפיטרסון חיזוקים ומילות תמיכה בעקבות הפוסט הנוגע ללב, כשלבסוף יעל חולדאי, רעייתו של רון חולדאי, ראש העיר של תל אביב, סייעה במציאת מקום קבורה בבית עלמין ביפו.


פיטרסון כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "יקרים תודה. בזכות יעל חולדאי שהכרתי דרך יפה האהובה ובשל היותו של רוני קתולי, נמצא פתרון בבית העלמין ביפו. פרטים על מועד ושעה בהמשך".

מוקדם יותר ובטרם נמצא בית עלמין בו יובא המוזיקאי למנוחת עולמים, כתבה אלמנתו: "מדינה במערומיה... אמן משכמו ומעלה שהעשיר במו ידיו את תרבות המוזיקה פה, שייצג את המדינה בכבוד כל כך גדול כשליח של משרד החוץ, שהביא לפה אמנים בעלי שם שחזרו לארצותיהם ורק שיבחו את מדינתנו, שליח הסברה, ציוני בנשמתו, אוהב ישראל.. בגלל שאינו יהודי בילינו שעות אתמול לחפש מקום קבורה הולם שאינו עולה עשרות אלפי שקלים... נתינה ואזרחות טובה לא נמדדת על פי דת ...רק על פי הלב....לא יאמן. לצערי עדין אין לי מועד ומקום ללוויה. מחכה לנס".
 
פיטרסון פרסמה את הידיעה על פטירתו של בעלה אתמול בדף הפייסבוק שלה, כשכתבה: "בצער רב משתפת שרוני פיטרסון, בעלי ואביה של ניקול בתנו, עזב אותנו היום". 

פיטרסון נולד בגרמניה בשנת 1957 והחל את דרכו המקצועית כגיטריסט כבר בגיל 11, והחל משנות ה-80 ניגן עם מיטב אגדות הרוק המקומיות: משלום חנוך ומאיר אריאל, ריטה, רמי קלינשטיין, מיכה שטרית ויובל בנאי.

"הפעם הראשונה בה לקחתי גיטרה לידיים הייתה בגיל 5", סיפר בראיון ל"מעריב" בשנת 2018, "אני זוכר שנהגתי לשבת שעות על גבי שעות ליד הפטיפון ואוסף התקליטים של אמא שלי שהתנגנו בלי הרף ונהגתי פשוט לנגן מבוקר עד ערב. ככה למעשה עשיתי את צעדיי הראשונים בעולם המוזיקה".

לאורך הקריירה, הקליט פיטרסון חמישה אלבומים שכללו חומריו המקוריים. האחרון מתוכם, Rock N' Roll Warrior הוקלט לפני 6 שנים. "אני עובד על המון חומר חדש. זה לוקח הרבה זמן כי אני מבשל הכל בקפידה ובפדנטיות, אבל בקרוב ייצאו שירים חדשים ומפתיעים עם שיתוף פעולה מעניין מיוחד, שאיני יכול לחשוף אותו כרגע", אמר באותו הראיון.

לאורך השנים, מלבד הופעותיו לצד מיטב אמני ישראל, העלה פיטרסון מופעי מחווה לאמנים שהעריץ מבי.בי קינג ובוב דילן ועד לג'ימי הנדריקס. בחודש שעבר בריאיון ל"מעריב" על מופע המחווה לוודסטוק, סיפר: "לאחרונה יצרתי להקת בלוז משלי, הרכב חדש שאיתו אני מעוניין להגיע לכל הקהל", אמר באותו ראיון, "אני עדיין מנגן עם שלום (חנוך) ומופיע".