שבוע חדש של אודישנים נפתח ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" ואת השבוע ליוותה המכה שנחתה על עתיד התכנית עם הבשורה כי החל משנת 2021, נציגי האירוויזיון ייבחרו בשידור שיועבר לתאגיד השידור הציבורי (כאן 11).



משמעות הדבר היא שפורמט "הכוכב הבא" יחזור להיות עוד טיפה בין ים תכניות ריאליטי מוזיקליות כמו "אקס פקטור", "דה ווייס" וכו' ועתיד לאבד את הרייטינג ואת כוחו המטאורי בו מחזיק היום. עם זאת, גם התאגיד ייקח על עצמו את העלויות מה שעלול לבוא אולי גם על חשבון תכניות איכות מקוריות שיקוצצו. ימים יגידו.



בפעם האחרונה נציג שנבחר על ידיד "קשת 12". קובי מרימי. צילום: קיץ ברבנר
בפעם האחרונה נציג שנבחר על ידיד "קשת 12". קובי מרימי. צילום: קיץ ברבנר



בפרק ששודר אמש היו כמה אירועים בולטים, וטעות אחת קריטית של השופטים. 


הראשונה לעלות על הבמה הייתה רותם אדרי טוחנר (33), אם לשניים ביבנה ואחותו של אושרי אדרי, מאמן הכושר של אסי ורותם. טוחנר סיפרה כי היא זמרת הליווי של איתי לוי, חיממה בזכותו על הבמה את ג'ניפר לופז בהופעתה בארץ ובעבר הייתה זמרת הליווי של עומר אדם.

אדרי בחרה לבצע את Djasa בסימפול עם "מסיבה בחיפה" והתגברה על הקושי המלווה זמרי ליווי כ"צל" של הכוכבים. אני מודה, למרות הכריזמה והפרפורמנס הטובים של אדרי, הביצוע שלה לא היה סוחף, היה טוב ולא מעבר לכך, ואולי זו גם הסיבה שהיא קצרה רק 47%. משער שעם עבודה יותר ממוקדת על קריירת הסולו וה"אני" שלה וגיבוש דנ"א אינדיבידואלי, בפעם הבאה סיכוייה של אדרי לעבור את השלב הראשון יהיו יותר גבוהים.



להקת "ההרצלים" מבית היוצר של הווקה פיפל שפעילים כבר תקופה בסצנה המקומית, בעיקר בתיאטרונים ובזאפות השונים, ניסו מזלם גם והציגו גרסת א-קפלה מצוינת, מגובשת וסוחפת ל-Soldi של מחמוד האיטלקי שאמנם לא זכה באירוויזיון השנה אך הפך ללהיט ענק.

הלהקה הרשימה גם את השופטים וזכתה ל-77% הצבעה, כשהיא מרימה את המסך ובצדק. השאלה היא כיצד ההרכב יצליח להתפתח מכאן ולהביא ביצועים מספיק טובים, ללא צורך בליווי אינסטרומנטלי, כדי להתקדם בתכנית ואולי אף לזכות.



גוון מיוחד

הבא להשתתף היה מורה לאנגלית בן 25 העונה לשם אורן אטינגר ובחר לבצע את Crazy של נארלס בארקלי. אטינגר, בגוון קולו המיוחד, הוכיח שליטה אבסולוטית בקולו וללא מניירות מיותרות אבל עם הרבה נשמה, הבנת הטקסט ומשמעותו והתפוצצות בימתית. 

אטינגר הרים את המסך עם 85% והוכיח שיש לו סיכויים לא קטנים להעפיל לשלבים המתקדמים יותר.



יובל גז בת ה-18 וחצי מבאר יעקב עלתה לבמה עם חיוך רחב ובחרה בנוסטלגיה קלאסית, השיר Somewhere Over The Rainbow של ג'ודי גארלנד, אבל עם קול טוב אך עם ביצוע בוסרי וטו מאץ' דאווינים קוליים ומאמץ להרשים בביצוע, התרסקה גז עם 61% ומצאה עצמה בחוץ.

הזמר הבא שניסה מזלו הוא עדן שאבי, שאת שמו אני מכיר כבר כמה שנים כזמר ים תיכוני שהפריצה הגדולה טרם הגיעה. שאבי בחר לבצע את "ממה את מפחדת" של אייל גולן ובניה ברבי, בחירה באזור הנוחות שלו, אך עם קול מעולה, ביצוע מלא נשמה ורגש אך נטול ייחודיות, גירד שאבי את 72 אחוזי ההצבעה ועבר לשלב הבא, שלב שקשה לי לראותו עובר אותו שוב אם לא יתאפס על עצמו וינסה לגבש פאסון מיוחד משלו.




הפספוס של השופטים

ליטל דוד, במקור מראש העין, באה מבית דתי ואחרי שחזרה בשאלה, הגשימה את חלומה ולמדה מוזיקה ברימון, מופיעה עם להקה משלה ומתפרנסת כמחנכת. דוד ביצעה את Jealous של לברינת', ועל אף שנשמע כזמרת בלוז ו-RNB עוצמתית, בחלק מקטעי השיר היא די קרטעה, אך כל חשש מהקרטועים האלה נמוג כשהיא הרימה את הטונים והגיע לפזמון כמו טייסת קמיקזה על הביצוע באיכות קולית שראויה ביותר להמשיך בשלב הבא.

עם זאת, דוד בקושי הגיעה ל-46%, אכזבה לטעמי כי היא מבצעת אדירה שעם קצת עבודה קשה יכלה להרקיע שחקים ולהפתיע.



את ציון חורי שגם התמודד בפרק הזה, יצא לי לראיין בעשור האחרון כמה פעמים, כשחקן, יוצר וזמר מוכשר בן 36, נשוי לבעלו ואב לשניים. חורי, בקולו המסקרן ובביצוע התיאטרלי (פחות שגרתי) ביצע את Hurricane של מארינה מקסימיליאן בלומין.

ביצועו של חורי היה מדויק ומקצועי, אך הייתה חסרה בו התשוקה הגדולה והפן המלהיב שיכל להפוך ביצוע מטוב מאוד למעולה, לפחות לטעמי.

למרות ספקות השופטים, בייחוד שירי מימון וסטטיק ובן אל, כישרונו של חורי ניצח והעביר אותו עם 77% כשהוא בעצם על "תנאי" לגבי האודישן הבא בו יהיה עליו להפגיז.