בימים בהם שפיטה ואביהו פנחסוב מנסים לתווך את החאפלות באדפטציות היפסטריות לקהל שמסתייג מהמוזיקה הים תיכונית המקורית, הדבר האמיתי קורה באירועים של "שיקר הפקות" ו-"התדר" שמביאים את אמני מוזיקת הדיכאון למרכז הבמה, דווקא במעוזים התל אביביים הכי רחוקים שהז'אנר ידע ובמקום להטביע את יגונם בטיפת הבירה הזולה – הקהל מגיע להרים.

משה כהן, פיני חדד, שריף, זהבה בן ואפילו ג'ורג' בר שהגיע במיוחד מאוסטרליה, הם רק חלק מהשמות שחברו להפקה המרשימה של שיקר, שמחזירה את נסיכי הקסטות של שנות ה-90 אל התודעה הציבורית. כמובן, שחובבי הז'אנר לא נטשו אף פעם, אך לאחרונה, בעקבות כמה מהפכות קטנות, ילדי דור ה-Y  הרגישו בנוח לחזור ולשמוע את הפלייליסט הטורקי-מזרחי בפרהסיה ואף להגדיר אותו כסוגה אקסקלוסיבית.

אחרי שביוני האחרון, האירוע הגדול ביותר שידעה ההפקה נחל הצלחה מרשימה, יתקיים בשבת הקרובה אירוע נוסף בשיתוף ה-"תדר" (בית רומנו, דרך יפו 9, תל אביב) שיתוזמר על ידי "אייטולה – מלך הקסטות", שעל עמדת הדי ג'יי יציג דגימות מקוריות (מקסטות אמתיות) של מוזיקה ים תיכונית ובזה אחר זה יעלו על הבמה בלייב אתי לוי, אבי פרץ, הישאם, תמיר גל, ראובן המלאך ואף צפויה הפתעה שההפקה מתעקשת לא להדליף.

את המקום יצבאו שלל קהל וביניהם נאמני הז'אנר, סקרנים, הבליינים הקבועים של המקום וגם כאלה שלמדו להעריך את הסוגה. "מה שמיוחד באירוע הזה, שכולם גאים במזרחיות שלהם או באהבה אליה, הוא פונה גם לאלה שהקשיבו פעם למוזיקה הזו וגם לצעירים היפסטרים או חבר'ה שאוהבים מוזיקה ומעריכים את הז'אנר. אם פעם היה מביך להגיד שאתה אוהב את עופר לוי או תמיר גל, בעידן של היום כולנו יכולים לשיר בקולי קולות את השירים ולשמוח ביחד כישראלים. דבר שלא יכל להתקיים במציאות שהיא לא 2020", מסכם אבירם שיקר מארגן האירוע.

"תדר", תל אביב. צלם : אריאל עפרון
"תדר", תל אביב. צלם : אריאל עפרון