התחילו לשנן - "Feker Libi", השיר שלנו לאירוויזיון 2020. הגענו למשדר בחירת השיר שלנו לתחרות האירופית, כדי לשמוע מהזמרת עדן אלנה על ההכנות לקראת ההופעה בהולנד, השינוי שעברה מאז זכייתה ב"אקס פקטור", האג'נדה החברתית שלה והחשש שהתפשטות הקורונה תפגע בקיום התחרות.

לפני לא הרבה זמן, פגשתי אותך על במה לא כל כך שונה ב"אקס פקטור". במה שונה עדן של היום מעדן של פעם?
"למדתי מה זה להופיע ברצינות על הבמה, עבדתי על הקול שלי. הרגשתי שהגעתי לבגרות פנימית, אבל עדיין נשארתי אותה ילדה של ה'אקס פקטור'. מקווה שאני עונה על על ראיונות יותר טוב, אמרו לי שאני עניתי גרוע פעם".

איך את מדמיינת את ההעמדה של השיר בהולנד?
"כאילו מה שהיה היום, אבל פי חמש... פי מאה יותר מטורף, יותר גדול. אני עדיין לא רואה את זה, אבל אחרי לילה ואחרי שאנחנו ניפגש ונחשוב יחד עם כולם, יהיה לי את ה'לוק' הזה".

נטע הגיע עם אג'נדה סדורה לאירוויזיון, MeToo#, מעבר למוזיקה עצמה, עם מה את באה?
"לא חשבתי על זה, את האמת. אבל אם אני חושבת על זה, כל השיר הזה מדבר על אהבה, כאילו, יופי - אני אוהבת, אבל העובדה שזה בארבע שפות, זה כל קיבוץ הגלויות שיש פה, שזה משהו שקורה גם באירופה, עם כל העלייה של הפליטים, וזה נושא נורא חשוב. אני חושבת שאתמקד בזה, גם בזה שאני בעלת צבע כהה, חום-שוקולד. זה יהיה ה-MeToo# שלי. אבל אני אביא את זה דרך המוזיקה".

איך את מרגישה להיות הנציגה כהת העור מישראל?
"זה גאווה, אני ממש שמחה שאני הצלחתי לעשות את זה".

רבים אמרו שאת זמרת מעולה, אבל לפעמים את מתקשה בראיונות, את עומדת לעמוד לפני תקשורת עולמית הרבה יותר קשוחה מפה
"אני הולכת לעבוד על האנגלית, ועל איך לענות בראיונות, מה זה קשה, פעמים בשבוע, אם אפשר שלוש או ארבע, אני הולכת לקרוע את עצמי בשביל הדבר הזה, אני הולכת לבוא הכי מוכנה שאני יכולה".

עדן אלנה (צילום: קיץ ברבנר)
עדן אלנה (צילום: קיץ ברבנר)

מה תעשי עם יעלו שאלות פוליטיות?
"אני לא אענה עליהן. אני אעביר את זה בצחוקים כמו שאני תמיד עושה".

מה את חושבת על מדיניות ישראל בשטחים?
"אם אתם רוצים, תתקשרו לביבי, תבקשו ראיון. זה מה שאני עונה".

איך בן הזוג התמודד עם כל הרעש?
"הוא חמוד, הוא מתוק, לא הייתי יכולה לבקש בן זוג אחר. הוא מכיל ברמות לא נורמליות, לא יודעת איך הוא עושה את זה. זה עושה לי פרפרים בבטן, בכל יום שאני חוזרת מחזרות, הוא בא ומחבק אותי אם אני בוכה הוא לא עוזב אותי, הוא פשוט מדהים והוא גם יבוא איתנו לאירוויזיון".

יש חשש לקיום התחרות בגלל הקורונה?
"אני נורא מפחדת מדברים כאלה, לא אוהבת להתגרות במזל. אז אני לא רוצה להדבק, מלחיץ אותי. בא לי לחיות".