בתקופה של אי ודאות, הסגר ולא מעט מגבלות שמעיקות על הדרור, חוזר הראפר הוותיק אבי מסיקה עם מנת אופטימיות מתקתקה, קליטה ומלאת וייב טוב – "הכל יהיה בסדר", שיר חדש פרי שיתוף פעולה שלו עם KYD (רולי אייזן).

השיר, הנע בין רגאיי להיפ הופ, הוא בדיוק מה שיכול להעלות את המוראל בימים אלו, גם הומור, גם אופטימיות וגם ביטים קליטים ומקפיצים שעושים טוב על הנשמה. כמו כן, כדרכו, מסיקה לא מוותר גם במתיחת ביקורת חברתית: "בינתיים המדינה שותה לי את כל המשכורת, לא ביקשתי מגדלים או וילה בקיסריה, רק תורכי קטן בבוקר עם סיגריה, לשמוע ת'חדש של עומר אדם בלופים שעתיים ולדאוג שהראש תמיד יהיה מעל המים".

בשנת 1995 הוציאה להקת טיפקס את האלבום המופתי "החיים שלך בלאפה" שכלל בין השאר את הלהיט "מה עשית?" שכבר הפך מזמן לקלאסיקה. בסופ"ש האחרון, בהפתעה גמורה, שחרר סטפן לגר את השיר "תראי מה עשית", סימפול של השיר ההוא מהניינטיז עם טקסט ולחן עכשוויים של רון ביטון, סטפן לגר וג'וני גולדשטיין (האמון גם על ההפקה).

מלבד הפזמון המוכר, לגר אמנם שר בהיפ הופ מחוספס שיר על מערכת היחסים שלו עם בחורה, לכאורה, אך בימי הקורונה הוא יכול לקבל משמעות אחרת: "בגללך אני לא עובד, תראי מה עשית, כל היום אני בודד, תראי מה עשית". הברקה.


רגב הוד אף הוא הוציא השבוע שיר דאנס פופ אופטימי שמקבל משנה תוקף בימי הקורונה: "מאמין בניסים", שיר שכולו עוסק באמונה באלוקים ובכוחו, עם טקסט הנע בין קודש לחול, פזמון קליט וביצוע סוחף ומלהיב, נראה שהוד עלה, אחרי מספר שירים שאישית פחות התחברתי אליהם, על אחד מלהיטיו הגדולים.


סטלוס ואורן חן, אחד הצמדים הבולטים בז'אנר הים תיכוני שחוגגים בימים אלו 20 שנה ביחד, החליטו לחגוג בדרך האידיאלית: שיר חדש – "בוזוקי שלי", שיר חצי אוטוביוגרפי מרגש ונוגע בעל ערגה נוסטלגית עם צלילים מכשפים של בוזוקי והרמוניות קוליות מצוינות בין השניים, שאמנם עוסק בצלילים היווניים אך כולו בעברית. על העיבוד, אגב, מלבד אהרוניקו קמיגרוב, חתום גם אחד, שלומי שבת.

במה חדשה: עמית הלוי, זמרת צעירה בעלת קול חם ועוצמתי, מלווה עצמה על פסנתר ומגישה בלדה רומנטית בשם "מלכודת אהבה". זהו לא מסוג השירים שסיכוייהם בימים טרופים אלה לתפוס הם רבים, אבל הוא חושף ווקאליסטית מצוינת, סינגר סינגרייטרית מעולה עם חוש מוזיקלי מעולה ורכות מלאת סנטימנטים שראויה להישמע.

ג'יי באלווין, שחבק בימים אלה אלבום חדש, משחרר שיר רגאטון עם נגיעות ים תיכוניות (תוצרת המזרח התיכון) – Amarilo שתופסת את האוזן למן השמיעה הראשונה, עושה חשק לרקוד ושומר על הפאסון הבאלוויני הידוע.

ליטל מיקס הוציאו השבוע את אחד הלהיטים הגדולים שלהם בתקופה האחרונה (הימור בטוח) –Wasabi שמזכיר מצד אחד את הפופ גרופס הנשיות של שנות ה-90 ומצד שני מערבב חושניות ופראשיות של 2020 עם בתים ופזמון ממכרים שהולכים ללוות אותנו הרבה בתקופה הקרובה.

אלי גולדינג גם יודעת בדיוק איך יוצרים להיט (אחרי כל כך הרבה שנים, זה די מובן) ובעיקר איך להמציא עצמה כל פעם מחדש וב-Worry About Me עם בלאקבר היא מצליחה לעשות זאת היטב בבלדת פופ רומנטית שעוסקת ביחסים של "בינו לבינה", כולל מלודיה קלילה עם נגיעות טראפ ונשמעת במיטבה.