בחודשים האחרונים שטף את הרשת קמפיין מעריצים תחת הכותרת "שחררו את בריטני". יותר מ-130,000 מעריצים חתמו על עצומה שמטרתה לשחרר את הזמרת בריטני ספירס בת ה-38 מהצו המשפטי שקובע כי יש למנות לה אפוטרופוס גוף ורכוש, ולאפשר לה לקבל בחזרה את השליטה על חייה.

המעריצים השוו את מצבה לזמר קניה ווסט, שהכריז לאחרונה על כוונתו לרוץ לנשיאות ארה"ב, למרות עברו הנפשי, וטענו כי "אם קניה ווסט יכול לרוץ לנשיאות עם בעיות נפשיות גם בריטני יכולה לנהל את עצמה לבד".

כבר יותר מ-12 שנים נתונה הזמרת בריטני ספירס תחת אפוטרופסות גוף ורכוש של אביה, ג'יימי ספירס. לאחר ההתמוטטות הנפשית שחוותה ספירס בשנת 2007, אז גילחה את ראשה לעיני המצלמות, היא אושפזה בכפייה במחלקה פסיכיאטרית. אביה ניצל את ההזדמנות ופנה לבית המשפט עם חוות דעת פסיכיאטריות שאפשרו לו לקבל בעלות מוחלטת על חייה של ביתו.

בריטני ספירס קניה ווסט (צילום: gettyimages)
בריטני ספירס קניה ווסט (צילום: gettyimages)

בשנה האחרונה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אביה ובית המשפט מינה לה אפוטרופוס חלופי. ההחלטה עוררה זעם ניכר מצד המעריצים, שקראו לשחרר את ספירס מהצו המשפטי ולאפשר לה לשקם את חייה. רבים מהמעריצים תהו מדוע הזמר קניה ווסט, שגם הוא סבל מהתמוטטויות נפשיות בעברו ואף אושפז במרכז פסיכיאטרי ב-2016, לא איבד את השליטה על חייו ולאחרונה אף הכריז כי בכוונתו לרוץ לנשיאות ארה"ב. 

"כשגבר מתמוטט נפשית הוא רץ לנשיאות. כשאישה מתמוטטת נפשית, לוקחים לה הכל" כתב אחד המעריצים ואילו אחר הוסיף: "קניה רץ לנשיאות בעוד שבריטני לא מורשית להצביע בכוחות עצמה וחייבת את אישור אביה. בדיחה". 

בחודש הבא צפוי לפוג הצו המשפטי והמעריצים רואים זאת כהזדמנות לשחרר את ספירס. חלק מהמעריצים מאמינים כי ספירס ניסתה לשלוח בקשות לעזרה דרך חשבונות המדיה החברתית שלה. סרטונים מטרידים שהעלתה לאינסטגרם ופוסטים תמוהים מגבירים את החשש בקרב מעריציה שמדובר בניסיונות לקרוא לעזרה. באחד הסרטונים היא לובשת חולצה צהובה ועוברת שוב ושוב על פני המצלמה. בפוסט אחר כתבה כי "היא עונדת פרחים בשיערה וסודות בעיניה". 

הזמרת ניסתה להפיג את החששות בפוסטים שהעלתה בימים האחרונים, אך המעריצים לא השתכנעו וממשיכים במאבקם לשחרר את ספירס משליטת משפחה ולהשיב לה את הבעלות על חייה.