מכה לעולם המוזיקה: אדי ואן היילן, הגיטריסט האגדי, הלך לעולמו הערב (שלישי) בגיל 65 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. היילן, שנחשב לאחד מטובי הגיטריסטים בכל הזמנים, הקים עם אחיו אלכס את להקת הרוק פורצת הדרך ואן היילן בשנות ה-70 ומהר מאוד הפך לאגדה לאחר שפיתח סגנון נגינה ייחודי שהגדיר מחדש את הגיטרה החשמלית. הוא נכנס להיכל התהילה של הרוק בשנת 2007.

בנו של ואן היילן צייץ על מותו של אביו בחשבון הטוויטר שלו: "אני לא מאמין שעלי לכתוב זאת אך אבי, אדוארד לודוויק ואן היילן, הפסיד היום במאבקו המייגע והארוך במחלת הסרטן. הוא היה האב הטוב ביותר שיכולתי לבקש. כל רגע שחלקתי איתו על הבמה או מאחוריה היה מתנה. לבי שבור ואני לא חושב שאוכל אי פעם להחלים לגמרי מהאובדן הזה. אני אוהב אותך המון, אבא". 

אדי ואן היילן נולד באמסטרדם שבהולנד, אביו יאן היה מוזיקאי מקומי ואמו של אדי הייתה ממוצא אינדונזי. בגיל 8 היגר עם משפחתו לארצות הברית. בילדותו החל ללמוד לנגן על פסנתר ולאחר מכן על גיטרה, אך מעולם לא לקח שיעורי נגינה מסודרים, שנים לאחר מכן אמר בראיון: "בגלל שלא לקחתי אף פעם שיעורי נגינה, החומר שלי נחשב בעייני רבים לכה מטורף".

בתחילת שנות ה-70 הקים את להקת ואן היילן עם אחיו אלכס, הבסיסט מייקל אנתוני, והסולן דייוויד לי רות'. בשנת 1978 הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון שהצליח בצורה מטאורית ונחשב לאחד מאלבומי הבכורה הגדולים בהיסטוריה, לאחר שנמכר בארצות הברית במעל ל-10 מיליון עותקים.