הטעות המרה של עדי ביטי: הזמרת הצעירה עם פני הילדה והמבט העצוב, הפתיעה אותנו ביג טיים כשפרסמה השבוע את הקליפ השנוי במחלוקת שמשדר מיניות וסקס ולא משאיר הרבה מקום לדמיון. ההפתעה הייתה עד כדי כך גדולה להכלה, שרבים מהגולשים מיהרו להשמיץ את הנסיון של עדי ביטי לעורר פרובוקציה בסדר גודל של רעידת אדמה מוזיקלית, על מנת להסיט אליה את אור הזרקורים. מה לא כתבו עליה? שהיא ממשיכת דרכו של אביה שהואשם בפדופיליה, ושבקליפ המפוקפק שלה היא מזינה את הפנטזיות שלו, ועוד ועוד השתלחויות מביכות ומעליבות.

בתוך עמי אני יושבת, ולא היה לי כל ספק ברגע שצפיתי בקליפ, שהילדה-אישה, שאני משערת עברה תקופה איומה ונוראה מאז התפרסמה פרשת האבא והקטינות, תחטוף מהלומה נוספת מגולשים, והפעם יתקפו אותה ישירות ויגיבו שיש קשר ישיר בין מעללי האב להתנהגות בתו, ויסיקו מבלי שידם תרעד ולו מעט על המקלדת, שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ. זה היה ברור שאלה יהיו התגובות, ונבצר מבינתי איך לא היה שם ברקע מבוגר אחראי שיגיד לה שעדיף לחפש דרכים סולידיות יותר להתבלט ולהיות רלוונטית, דווקא בגלל ההסתבכות המכוערת של האבא. לא סתם אמרו חכמינו: לפעמים צריך להיות יותר חכם מצודק.

לעצם הקליפ עצמו. יש שיגידו, בעיקר הוגי רעיון הקליפ, שזאת אמנות, אומנם מועתקת, כי הרי במאה ה-21 אמנות כבר לא מוגדרת כיצירה שחייבת להיות אסתטית, וברגע שאמן מחליט להגדיר מוצג מסוים כיצירה אמנותית (כמו אותו אמן שהציג אסלת שירותים במוזיאון) זאת אמנות לכל דבר, גם אם חלק גדול של הציבור יסלוד ממנה. לא אתיימר להיות מבינה גדולה בתחום, אבל באמת שכל המיניות המשודרת מהקליפ המדובר, דרך תנועות הגוף החושניות או ההלבשה התחתונה הסקסית של הזמרת והמענתזות מסביבה, ממש לא הביכו אותי או הפריעו לי כהוא זה. בואו, בכל העולם מתפרסמים מדי יום ביומו קליפים נועזים יותר, ועדיין כדור הארץ מסתובב סביב צירו.

מה שכן הפריע לי מאד היא ההחפצה של האישה. כשדמות של אישה עירומה שרועה שם על שולחן, שבמקום לבוש, עוטה לאורך כל גופה כדורי סושי, ואנשים בעזרת מקלות סינים לוקחים מגופה את הסושי ואוכלים בתאווה גדולה, כשעדי צופה בהם במבט משתוקק וחושק, האמינו לי, שאפילו לאחת כמוני שלא נולדה אתמול, זה קשוח. לכן, לא נפלתי מכסאי כאשר חברת הכנסת תהילה פרידמן אמרה במילים אחרות שזה גועל נפש צרוף ושמסתבר ש"גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס".

לא הייתי הולכת כל כך רחוק ומאשימה את עדי שהיא מעודדת אונס. עד כמה שהספקתי להכיר אותה מהתוכנית "הישרדות", היא נראית לי נערה טובה ותמימה שאפשר להוביל באף ולשכנע אותה לעשות מהלך כזה או אחר. לכן לא עולה בכלל בדעתי שהייתה כוונת זדון מאחורי פרסום הקליפ. אולם אין ספק, שאפילו מובילות תנועת "מי טו", אותה תנועה התומכת בזכותה של אישה להתלבש כרצונה מבלי שגברים מיד יפרשו את סגנון הלבוש כהזמנה למעשה זימה, לא היו רואות בעין יפה קליפ שהופך את האישה לחפץ המספק תאוותם של אנשים, במקרה שלפנינו מדובר בתאוות אכילה שממנה אפשר להשליך על תאווה מינית. 

ביטי מיהרה לחגוג על הביקורת של ח"כית ממפלגת כחול לבן בכדי לקדם את הלהיט החדש, גם במחיר של חמישה ימים בכלא הצבאי. היו דברים בתגובתה של עדי שהסכמתי איתם. אנחנו לא חיים באיראן, והשמיים לא נפלו כי אישה הצטלמה בתחתונים וחזיה, ואם זה כל כך מזעזע לטעמה של תהילה פרידמן, "צריך אם כך גם לסגור את חוף הים". לא הסכמתי עם הרעיון של אכילת סושי מגופה של אישה העלול לעורר אסוציאציות אנטי פמיניסטיות מובהקות. אף לא הסכמתי עם ההערה הצינית של ביטי שהכנסת מתעסקת בה, כאילו אין קורונה בעולם ואין אבטלה וצרות אחרות. זאת מכה מתחת לחגורה שלא מכבדת את הזמרת, כי מאז פרצה הקורונה בארצנו, אני אישית כבר מאסתי לשמוע בחדשות של כל הערוצים, על הקורונה והעיסוק האובססיבי בה, מכל הגורמים המוסמכים ומקבלי ההחלטות.