לאלבום הבכורה של פריס ג'קסון, שאמור לצאת לעולם בימים הקרובים, היא בחרה לקרוא “Wilted", כלומר, נבולה, קמולה, כמושה. אבל פריס ג'קסון היפהפייה, בת ה־22, בתו של מלך הפופ המנוח מייקל ג'קסון, היא כל דבר מלבד נבולה. עיניה התכולות הבוהקות והפופיק המבצבץ תדיר משדרים את ההפך הגמור. אך כך, לטענתה, היא מרגישה אחרי הפרידה מאהובה האחרון, גייב, מוזיקאי צעיר וחתיך שנפרד מהאלמוניות שלו בזכותה. 

אחרי שנתיים של זוגיות אולטרה־מתוקשרת ושיתוף פעולה מוזיקלי, השניים נפרדו, וג'קסון פצחה בקריירת סולו על גב שיברון הלב שלה. "אתה היית הכל בשבילי, ועתה אני נופלת ארצה", היא שרה בסינגל הסולו הראשון שלה, “Let Down", מעין פופ אקוסטי לא מעניין, שאותו היא מעדיפה לכנות "פולק אלטרנטיבי". עד לאחרונה שימשה ג'קסון כמחצית הצמד האקוסטי The Soundflowers עם אותו גייב, או בשמו המלא גבריאל גלן. אבל לאחר מערכת יחסים של שנתיים ומשהו, הפרידה הייתה לא רק זוגית אלא גם מקצועית.

כמו הרבה נערות אחרי פרידה כואבת, גם ג'קסון תיעלה את כאבה אל הגיטרה האקוסטית. במקרה שלה התוצאה היא אלבום סולו ראשון. "אני נרגשת, אני לחוצה, אבל אני חשה ביטחון שהאנשים שאמורים לשמוע את האלבום הזה ישמעו אותו", היא אמרה לסוכנות הידיעות AP. "הוא יגיע אליהם. ובנוגע למבקרים, אני לא ממש חושבת שהם יידעו איך לבקר אותו". השאלה הראשונה שעולה היא מיהו אותו גבריאל גלן שג'קסון כה שבורת לב בגללו. ובכן, מדובר בחתיך ארוך שיער, וואנאבי רוקסטאר מובהק, משהו בין אקסל רוז לכריס קורנל. הזוג הנוצץ נראה כמו כל זוג כוכבני בוהו־שיק א־לה סנסט סטריפ או כמו פרודיה על הז'אנר. במרבית התמונות שלהם יחד הם נראים צועדים יד ביד ברחובות לוס אנג'לס, משל היו כוכב להקת גלאם־רוק אייטיזי ונערתו. היא בחולצת בטן בלויה, הוא בחולצת פלנל משובצת; היא במראה רוק־צ'יק, הוא בכובע גרב גראנג'י. 

ג'ינסים קרועים, משקפי שמש, קעקועים, וסטים עם פרנזים, מעילי עור עם ניטים, תכשיטים נשפכים, צמידים מרשרשים, אייליינר שחור, שיער פרוע עם גוני בלונד. פה ושם הם גם מצולמים באירועים נוצצים, על שטיחים אדומים. מדובר בתמונה מושלמת בעליבותה של רטרו־שמטרו רוק'נרולי דרך פילטר של רשתות האופנה הגדולות - 30, 40, 50 שנה אחרי. 

את הפרסונה הרוקרית שלה מתחזקת פריס ג'קסון בפן רוחניקי מובהק, שמתבטא באקססוריז אינדיאניים ובדיבורים ניו אייג'יים על נשמות ואסטרולוגיה. הפן הזה באישיותה נחשף בסדרת דוקו־ריאליטי בפייסבוק בשם "בלי פילטר: פריס ג'קסון וגבריאל גלן", שהשניים כיכבו בה יחד בקיץ האחרון - סדרה שצברה יותר מ־170 אלף עוקבים. 

פרק הבכורה מתחיל במותו של מייקל ג'קסון ובצילומים מהנאום המפורסם שהיא נשאה, בגיל 11, בטקס האזכרה. בטקס היא אמרה בבכי כמה הוא היה אב נפלא, ונתמכה בידי דודתה ג'נט ג'קסון. מצילומי הארכיון מכמירי הלב הללו, התוכנית עוברת למונולוג עדכני של פריס, הקושר את מותו של אביה ישירות לקריירה המוזיקלית המתהווה שלה."עברו 11 שנה, ועברתי גיהינום", היא מספרת על הסיבות להפיכתה למוזיקאית. "בין אם מדובר במוות שלו ובין אם בכל החרא שקרה לי בחיים. אם אני לא מדברת על זה, ואם אני לא מכניסה את זה למוזיקה שלי, זה לחלוטין יהרוס לי את החיים, ואני אהפוך לעבד לכאב ולסבל. אני לא רוצה את זה". 

אבא ברקיע השביעי 

פריס ג'קסון מתגעגעת לאביה יותר מתמיד. גופה מכוסה קעקועים - אחוזים נרחבים מהם מוקדשים לאביה. אמה של פריס ושל אחיה הבכור מייקל ג'וזף "פרינס" ג'קסון ג'וניור היא דבי רואו, אחות שעבדה במרפאתו של רופא העור שטיפל בג'קסון. אחרי שרואו הרתה, השניים התחתנו, אך בפועל ג'קסון קיבל משמורת מלאה על הילדים. במשך שלוש שנות נישואיהם הם מעולם לא גרו יחד. יש לא מעט חשדות שרואו היא לא אמם הביולוגית של השניים, אלא רק נשאה אותם ברחמה כפונדקאית, וגם שג'קסון הוא לא אביהם הביולוגי - אחרי הכל הם לבנים לחלוטין. 

מייקל ג'קסון עם ילדיו (צילום: רויטרס)
מייקל ג'קסון עם ילדיו (צילום: רויטרס)

ארבע שנים אחרי פריס נולד הילד השלישי של ג'קסון פרינס מייקל "בלנקט" ג'קסון השני מאם פונדקאית לא ידועה. אחרי מותו של מייקל ג'קסון החלה פריס להידרדר. שלושת האחים הועברו לחזקת אמו של מייקל, המטריארכית הגדולה של משפחת ג'קסון, קתרין, כיום בת 90. לפי הדיווחים, בגיל 15 הייתה פריס שרויה בדיכאון קשה, התמכרה לסמים וניסתה להתאבד. אחר כך העידה שזאת לא הפעם הראשונה שניסתה להתאבד - זאת פשוט הפעם שהגיעה לעיתונים. 

כשמלאו לה 18 היא עזבה את ביתה של סבתה, ועברה לגור בבית שהיה שייך לאביה עם החבר שלה, המתופף מייקל סנודי. הבחורצ'יק הזה היה אחד מסיפורי האהבה המתוקשרים של פריס. כיום היא טוענת שחיי האהבה שלה היו ססגוניים בהרבה מכפי שזה הצטייר בתקשורת, ושהיא יצאה לא רק עם רוקרים גנריים עם קעקועים, אלא גם עם רוקריות גנריות עם קעקועים. "בחיים לא חשבתי שבסוף אתמסד עם בחור", אמרה בריאליטי שלה ושל גייב בטון סיכומי, כאילו הם התחתנו, עברו לפרברים ועשו שלושה ילדים. "חשבתי שאתחתן עם בחורה - יצאתי עם יותר נשים מגברים. הציבור יודע על שלוש מערכות יחסים ארוכות שהייתי בהן והן היו עם גברים, אבל הציבור לא יודע על רוב מערכות היחסים שהייתי בהן. אני אומרת שאני גיי, ואני מניחה שזה מה שאני. אני לא מגדירה את עצמי כדו־מינית כי יצאתי עם יותר מרק גברים ונשים. יצאתי עם גבר שהייתה לו וגינה. אין לזה שום קשר למה שיש לך בתחתונים. אין לזה שום קשר לכרומוזומי המין שלך. העניין הוא רק איך אתה כבן אדם". 

באותו פרק היא סיפרה שאביה ידע על הנטיות המיניות שלה כבר כשהיא הייתה ילדה קטנה, כי ראה אותה מסתכלת על תמונות של בחורות במגזינים. היא מעידה כי הוא עודד אותה וקיבל את נטיותיה באהבה ובהבנה. אחרי מותו, כשהיא עברה לגור עם סבתה, דתייה אדוקה הנאמנה לעדי יהווה, נאלצה פריס להסתיר את אהבתה לבנות. כל דבר בחייה של פריס ג'קסון נקשר באופן טבעי לשיוך המשפחתי שלה. גם העובדה שהיא עושה מוזיקה. "כולם במשפחה שלי עושים מוזיקה", היא הסבירה בסדרה, "זאת אומרת, אני חלק ממשפחת ג'קסון. זה הגיוני שאני מוזיקאית. אבל מצד שני, שמישהו ממשפחת ג'קסון יעשה פולק או אינדי?".

לחובבי משפחת ג'קסון, אומנם הסדרה מתמקדת בפריס ובסיפור האהבה שלה לגייב - שלו היא נותנת את הקרדיט להפיכתה מילדה שכותבת למגירה למי שמגדירה את עצמה כמוזיקאית - אך מתארחים בה פרצופים מוכרים רבים מהמשפחה. "לפריס יש לב כמו לאבא שלה, לב זהב", אמר עליה בן דודה טי־ג'יי ג'קסון, שעם סבתה שימש כאפוטרופוס שלה אחרי מות אביה, "כשדוד שלי גילה שפריס עומדת להיוולד, הוא היה ברקיע השביעי", אמר טי־ג'יי על מייקל. "הוא פינק אותה, ובצדק. הוא אהב את הנסיכה שלו. אני עדיין נאבק עם העובדה שהיא איבדה את אביה, ואני לא חושב שאפשר לזכות באב אוהב ומסור יותר ממנו". 

טי־ג'יי הוא לא היחיד במשפחה שמדבר על הדמיון הרב בין פריס לבין אביה. לא דמיון חיצוני - אחרי הכל, היא לבנה - אלא דמיון אישיותי. הקונצנזוס במשפחת ג'קסון המורחבת הוא שפריס ואבא שלה דומים זה לזו כמו שתי טיפות מים באופי. פריס, מצדה, אוהבת מאוד לשמוע את זה. זאת הוכחה מבחינתה שמייקל הוא כן אביה הביולוגי, וזה מקרב אותה אל האב, שאליו היא כה מתגעגעת. 

נולדה לתהילה 

פריס ג'קסון גדלה באור הזרקורים. בילדותה היו בדרך כלל פניה מכוסות במיני מסיכות ססגוניות שנועדו לשמור על פרטיותה. אל עולם השואוביז היא הגיחה בתור ישות בפני עצמה ב־2017. היא הייתה בת 19, בדיוק חתמה על חוזה בסוכנות דוגמנות, קיבלה איזה תפקיד קטן באיזו סדרה, ובעיקר הייתה סלבית בהתהוות, מהזן של פריס הילטון או קים קרדשיאן, זה שלא עושה שום דבר מיוחד מעבר להפגנת נוכחות. ונוכחות היא בהחלט הפגינה - היא הייתה בכל מקום. 

טום המילטון, שסוכנות ניהול הטלאנטים שהוא עובד בה ייצגה בין היתר את פרינס, מוריסי, הבנגלס, רוד סטיוארט ופאולה עבדול, החל לנהל את הקריירה הלא ברורה שלה ודאג שהיא תהיה בכל מקום: במדורי רכילות, בתוכניות אירוח, במגזיני אופנה, על שטיחים אדומים ובאירועים נוצצים. פתאום ראינו אותה אצל ג'ימי קימל ומסתובבת בשוק הפשפשים בלוס אנג'לס עם קנדל ג'נר. היא אפילו כיכבה על השערים של ה"רולינג סטון" ו"הרפר'ס באזאר". 

לוויתו של מייקל ג'קסון (צילום: רויטרס)
לוויתו של מייקל ג'קסון (צילום: רויטרס)

בשלוש השנים האחרונות ג'קסון מתמידה בנוכחותה. היא מדגמנת הרבה, ואחרי שהתאהבה בגייב התחילה גם לעשות מוזיקה באופן מקצועי. מצד אחד ג'קסון משחקת אותה קיפינג־איט־ריל - היא נדלקה על גייב כי הוא לבש חולצה של מוטלי קרו ומיד עברה לגור איתו ועם הכלב שלו במסחרית שלו. הוא כנראה לא ידע מאיפה המזל הזה נפל עליו. לא רק שהבחורה חתיכה, היא מיד הקיפה אותו בצוות מקצועי שרק היה יכול לחלום עליו. על יחסי הציבור שלהם היה אחראי אליוט מינץ, אולדטיימר בן 75, שעבד עם כל הגדולים, מאלטון ג'ון עד דיאנה רוס. מינץ הגדיל לעשות והשווה את הסינרגיה בין פריס לגייב לזו של ג'ון ויוקו - שגם הם נמנו עם לקוחותיו. 

כל השמות הגדולים המכוונים את הקריירה שלה היו שם לפני שפצחה ברומן ובשיתוף הפעולה שלה עם החתיך ארוך השיער, והם ימשיכו להיות שם גם הרבה שהחתיך ייעלם ויקריח. ייתכן כי 15 דקות התהילה של גבריאל תמו - בואו נגיד שאם הקריירה שלו תתאושש מהפרידה, אנחנו נהיה מופתעים מאוד - אבל פריס ג'קסון כאן כדי להישאר. היא נולדה לתהילה. אם קריירת הסולו שלה תתרומם ואם לא - תהילת הנצח שלה בתור הבת של מייקל ג'קסון מובטחת. וזה אולי מועיל ורווחי, אבל לא תמיד נעים.

בשנה שעברה הופנו אליה אורות הזרקורים בהקשר הרבה פחות נעים מחיי האהבה וצמד הפולק שלה. הסרט התיעודי המזעזע והשנוי במחלוקת של רשת HBO, "לעזוב את נוורלנד", העלה שוב את ההאשמות שמייקל ג'קסון היה מפלצת פדופילית, כולל עדויות של בחורים הטוענים כי נפלו קורבן להתעללות שלו כשהיו ילדים. פריס, באופן טבעי, מצאה את עצמה בסיטואציה איומה, שבה העולם מחכה לשמוע את תגובתה. מחלק מהציוצים שלה בטוויטר השתמע שהיא מאמינה בחפותו של אביה, אם כי היא מיהרה להבהיר שהיא לא הוציאה אף הצהרה רשמית - לכאן או לכאן. 

בימים שלאחר יציאת הסרט היא המשיכה לצייץ דברים כלליים ומתחמקים שמדברים על הצורך לראות את התמונה הגדולה, החשיבות להגיב על משברים בצורה רגועה וכו'. היו שהעידו כי בעקבות הסרט פריס התמוטטה ושוב ניסתה להתאבד - טענות שאותן היא הכחישה. בראיון שנתנה ל"רולינג סטון" היא אמרה שהיא מאמינה שאביה נרצח. "כל הסימנים מצביעים על זה", היא אמרה, "זה נשמע כמו תיאוריית קונספירציה או כמו בולשיט, אבל כל המעריצים האמיתיים וכולם במשפחה יודעים את זה".

בין שאביה אשם ובין שהוא חף מפשע, אין ספק שזאת הייתה תקופה איומה עבור פריס. אבל כמו תמיד - היא המשיכה הלאה. כמו שהיא אמרה באותו ראיון ל"רולינג סטון" על מותו של אביה: "איבדתי את הדבר היחיד שאי־פעם היה חשוב לי, אז שום דבר רע שיקרה לי לא יכול להיות קרוב לדבר הרע שכבר קרה. אז אני יכולה להתמודד עם זה"