מחקרים רבים שנעשו לאורך השנים הוכיחו את הקשר ההדוק בין מוזיקה לבריאות והשפעתה על המצב המנטלי של האדם. לכן כשפרצה מגיפת הקורונה היה זה טבעי שבתי החולים ברחבי העולם יאמצו לעצמם מספר שירים בולטים להעלאת המורל של הרופאים, האחים, האחיות והמטופלים במחלקות הקורונה.

כלי תקשורת בארה"ב ובאירופה, בראשם ה"ניו יורק טיימס", מדווחים על השירים הכי מושמעים במחלקות הקורונה בבתי החולים השונים. השיר המושמע ביותר הוא Here Comes The Sun  של הביטלס, אחריו Every Breath You Take של פוליס, Dont stop believin של להקת ג'ורני, Eye of The Tiger  של להקת Survivor ו-Happy של פארל וויליאמס.

"למוזיקה יש השפעה ישירה על המוח ומחקרים הראו שהיא יכולה לשפר מצב רוח, לסייע בטיפול במחלות לב ולשפר את לחץ דם. אחד הדברים שהקורונה גרמה זה חוסר ודאות ו'דיכאון קולקטיבי', שזה דיכאון שמופיע לעתים נדירות והוא דיכאון המשותף לכולם", מסבירה ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי מהמרכז הבינתחומי.

לדבריה, "המוזיקה שמשמיעים במחלקות הקורונה מקושרת מצד אחד לנוסטלגיה ומצד שני לתרבות המקומית. מרבית השירים הם בעלי זיקה נוסטלגית כי הנוסטלגיה מייצרת חיבור ורגש לתקופה טובה יותר. יש למוזיקה אפקט חיובי על חולי הקורונה, וזה יכול להשפיע גם על סיכויי ההחלמה".

לאחר בדיקה עם מספר מחלקות קורונה בבתי החולים בישראל, מתברר כי לצד הנוסטלגיה רובם המכריע מעדיפים להשמיע שירים עם זיקה לדת ולאמונה. על פי הנתונים, השיר המושמע ביותר במחלקות הקורונה בבתי החולים בארץ הוא "אלוף העולם" של חנן בן ארי, ואחריו "הלב
שלי" של ישי ריבו.

"אנחנו עושים את כל מה שניתן כדי להקל על המטופלים", מסבירה יעל כהן, אחות אחראית במחלקת קורונה בבית החולים לניאדו בנתניה.
לדבריה, "ההקלה הנפשית מסייעת בהחלמה. מוזיקה זו אחת הדרכים. השירים שאנחנו הכי הרבה משמיעות הם של חנן בן ארי. המטופלים
פשוט מתים על המוזיקה שלו". בהמשך הרשימה נמצאים "לא נפסיק לשיר" של יהורם גאון ובצמוד אליו "שבט אחים ואחיות".