מתי כספי פותח את 2020 בשיר "מרחב חדש" שהוא הלחין למילותיו של דני רובס ובו משלב אלמנטים של מוזיקה אפריקאית, הרפתקה מוזיקלית אופיינית לכספי כחוקר תרבויות דרך צליליו. השיר אינו קליט ולא נראה שהוא מכוון לכך, אלא הוא קודם כל מציג התנסות מוזיקלית מעניינת ומסקרנת של צלילים לא מוכרים תוך שילוב בין טקסט עברי רומנטי ללחן ועיבוד רווי ביטים אפריקאים ושירה מוכרה וידועה של כספי, שמצליח לסקרן, על אף שיש לשמוע את השיר מספר פעמים כדי להתחבר אליו (לפחות עבורי).

מושיק עפיה ויניב בן משיח, שני עולמות קרובים מוזיקלית אך רחוקים מיתוגית, חברו יחד לדואט רומנטי– "יפה כמו השבת", בלדה עם אלמנטי מסורת ואמונה. על אף  שהשניים הוכיחו את יכולתם הקולית בעבר, נראה כי משהו בחיבור הזה פחות טבעי מוזיקלית. בן משיח מצליח לעניין רק בפזמון כשהוא פותח את קולו אך בבתים הוא שר עצור ואף מגניב זיוף, לעומת עפיה שנשמע נינוח בשיר. הכימיה והחברות בין השניים בולטת אך משהו בשיר מתפתח רק באמצעו ולא לכל אורכו, לכן הוא די מתפספס לי באוזן וציפיתי ליותר פדנטיות בהקשר זה. חבל, כי יש לשיר פוטנציאל רב.

שלמה מזרחי, הרוקיסט הוותיק שממשיך ללכת בדרכו המוזיקלית ועם האמת הפנימית והייחודית לו, משחרר בהשראת הקורונה שיר חדש שכתב, הלחין ועיבד – "זמנים קשים עוברים עלינו". השיר מטיח בפרצוף את התחושות של מזרחי כאזרח וכמוזיקאי שחווה את המשבר העמוק אליו תעשיית המוזיקה נקלעה. עם זאת, השיר אינו פסימי אלא מלא באופטימיות שבוקעת גם מבעד לייבובי הגיטרה של מזרחי – "עכשיו הזמן לקום על הרגליים ולצעוד בנתיב השיקום, אז תני לי כוח לעבור את הלילה, אני לא יכול יותר בחדר הסגור".

היוצרת והזמרת עדי אברהמי ב"תגבירי" - שיר חדש , מקורי ומיוחד שכולל טקסט מלא העצמה נשית העטוף בלחן פופי טרנדי, שילוב לא מובן מאליו בימים אלו של פופ נוסחתי. השירה המדויקת והכנה של אברהמי משתלבת היטב עם העיבוד המפולפל וזה בא לידי ביטוי בייחוד בפזמון במציג את איכויותיה הקוליות.

אדווה עומר ממשיכה בדרכה המוזיקלית שנוטה לכיוון מוזיקת הנשמה עם טקסט קורע לב של אבירם דרעי שזוכה ללחן עוצמתי התפור היטב לישותה האמנותית של עומר. בימים בהם המוזיקה המזרחית קצת הולכת לאיבוד (בלשון המעטה), עומר בסגנון שירתה מזכירה את שירי הנשמה היפים של הימים ההם והלחן והעיבוד ממחישים זאת היטב. זמרת מעולה עם פזמון שאי אפשר להפסיק לזמזם.