16 שנה חלפו מאז שהראל מויאל לקח מהראל סקעת את המקום הראשון ב"כוכב נולד", והפך בן לילה למעין סינדרלה מקומית. כיום הוא מסתכל אחורה וכבר לא כל כך בטוח שהיה עושה את זה שוב. "לקח לי זמן לאבד את התמימות מאז 'כוכב נולד', כי לא היה לי יותר מדי זמן לחשוב שאני בסוג של טירוף", סיפר לי בראיון ל"מעריב".

"הספקתי תוך שנתיים להוציא שני אלבומים, ולאט־לאט להבין איך התעשייה מתנהלת. היום בתוכניות ריאליטי מוזיקליות זה שונה לחלוטין: אנשים מגיעים מלכתחילה לתחרות הזאת בלי הנאיביות, ויודעים מראש מה הם רוצים ואיך מתנהלים. יש גם כל כך הרבה תכניות כאלה, שאני לא חושב שזה אידיאלי. זה שונה לגמרי ממה שהיה ב'כוכב נולד'".

היית חוזר להשתתף בריאליטי כזה?
"אני לא יודע אם הייתי חוזר כמתמודד, אבל צברתי המון כלים וניסיון. כמנטור אני חושב שיש לי המון מה להציע ולהדריך את המתמודדים, כי הייתי במקום הזה. בהחלט הייתי שמח לסייע".

מאז "כוכב נולד" הספיק מויאל להוציא חמישה אלבומים, להיטים כמו "אמצע הלילה בכפר" "ואז תבואי", "סימנים", "לא מכירים אותך" ו"שטח אש", אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה של ההתחלה. "עברתי לאורך השנים תהליך של התבגרות והתפכחות, גם מבחינה מוזיקלית וגם מבחינה אישית", הסביר לי באותו ראיון. "הבנתי שאני לא באמת צריך להתאמץ יותר מדי כדי לרצות את הקהל או את הרדיו. בעיקר חשוב לי ללכת עם האמת הפנימית שלי, עם היצירה הבוערת בי ולהשקיע בלהיות אני, כמו שתמיד הייתי, כבר בימי 'כוכב נולד'. היום אני כבר אבא לשלושה ילדים, הגדולה שלי עוד מעט בת 10. אתה מקבל פרספקטיבה אחרת על החיים וזה בא לידי ביטוי גם במקצוע".

לפני שנתיים כיכב במחזמר "סלאח שבתי" והמשיך לעבוד על שירים חדשים, מתוכם יצא לפני כתשעה חודשים שירו האחרון (עד כה) – "רק איתך". אמנם הוא לא תמיד באור הזרקורים, אך עד היום מויאל מוסיף להקליט, להופיע וליצור.