איך הסכת נולד? ראיון בלעדי עם האיש מאחורי הפודקאסטים הכי מושמעים בארץ

הצצה חד פעמית מאחורי הקלעים של 'מפעל' ההסכתים הגדול בארץ: לי-אור אברבך, סמנכ"ל תאגיד השידור ומנהל חטיבת הרדיו בראיון ל"הפודקאסטיה" על השנה המאתגרת, תוכניות ל-2021 וטיפים ליצירת הסכתים שיגיעו לצמרת

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
לי-אור אברבך
לי-אור אברבך | צילום: ינאי יחיאל
3
גלריה

לפני שבוע ימים פרסמה האקדמיה ללשון העברית את החידושים העבריים האהובים ביותר לשנת 2020 והמילה "הסכת" הגיעה למקום השני (אחרי "צהלולים" אגב, שלגמרי ראויה בעיניי למקום הראשון). למעשה, אפשר לומר שעם לידתה של המילה "הסכת" ב-2017, נולדה גם האהבה של הציבור הישראלי לפודקאסטים, עת תאגיד השידור הקים את "כאן הסכתים".

ארבע שנים אחרי, "כאן הסכתים" אחראי למעל מאה הסכתים שזכו למיליוני האזנות (!) והובילו, בדרך זו אחרת, למצב הנוכחי, בו אין כמעט ישראלי שלא יודע פודקאסט מהו. שלא נדבר על כמות הפודקאסטים הישראליים, אשר גדלה בקצב מסחרר מיום ליום, ואף זינקה בתקופת הקורונה.

נפגשתי (וירטואלית כמובן) עם לי-אור אברבך, סמנכ"ל התאגיד ומנהל חטיבת הרדיו מיום הקמת "כאן הסכתים", כדי לדבר על השנה שהייתה, השנה שמתחילה עכשיו, דרכו של הסכת לעולם וגם טיפים חשובים לכל מי ששואף ליצור פודקאסט משלו.

לי-אור אברבך
לי-אור אברבך | צילום: ינאי יחיאל
לי-אור אברבך
לי-אור אברבך | צילום: ינאי יחיאל
תגיות:
תאגיד השידור
/
פודקאסטים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף