ספק אם יש אדם שלא מכיר את האיש שהפך למותג ברבות השנים – אסף אמדורסקי. השבוע הוא חוגג יום הולדת 50 ולכבוד המאורע המשמח התארח באולפנה של רבקה מיכאלי ב-103fm. המוזיקאי, הזמר, המעבד, המלחין, המפיק המוזיקלי וזוכה פרס אופיר סיפר על היצירה בצל הקורונה ועל שיתוף הפעולה עם יזהר אשדות.

מזה 30 שנה משפיע אסף אמדורסקי רבות על המוזיקה הישראלית, ולכן אין זה מפתיע שלהקת 'קרח תשע' הוציאה כבר בשנת 2000 שיר הנושא את שמו – 'אסף אמדורסקי'. בשיחה עם רבקה מיכאלי הוא הביע את דעתו על הלהיט, ואמר: "זה מביך אבל מצחיק. מאוד אהבתי את הלהקה הזאת וחבל לי שהם התפרקו. הם מצוינים, חוץ מהשיר הזה שזה פסיכי קצת, אבל בסדר".

לכבוד יום הולדתו הוציא המוזיקאי שיר חדש, אותו הקליט ויצר בתקופה בין הסגר הראשון לשני – 'את ואני נוסעים לאט'. "רונן בן חורין זה חבר קרוב שעבד איתי גם על האלבום השני וגם אח"כ במנועים שקטים. עברו 13 שנה שלא נפגשנו באולפן, הוא הוזעק והגיע ועשה יפה מאוד. אני מאוד מבסוט", סיפר.

השיר מגיע כשנה לאחר שיתוף הפעולה עם יזהר אשדות בלהיט 'מידע פנימי'. אמדורסקי סיפר כיצד נוצר החיבור: "דוביק ז"ל ובני ז"ל היו חברים בירושלים בנערותם, יזהר גדול ממני ב-12 שנה ולא גדלנו ביחד. החברות שלנו היא מהימים האחרונים. אני מאוד כמובן גדלתי על המוזיקה שלו בתיסלם ומאוחר יותר כאשר הוא הפיק לאחרים. לקח לי הרבה שנים להפסיק להסתכל עליו מלמטה, אחרי שאתה רואה מישהו מופיע הפער של הבמה והקהל נשמר. יש יראה לחלוטין".

הוא סיפר כי שוחח לאחרונה עם בת זוגו של שלום חנוך, לימור, על המחשבות שהיו לו בצעירותו על אמנים בגילאי ה-50 ומעלה: "כשהייתי בן 24 יצא לנו לדבר, ופשוט בצורה חד משמעית אמרתי – 'טוב חבר'ה תפנו את השטח. עשיתם מה שעשיתם. גיל 50-45? מספיק, תנו מקום לדור הצעיר. תפנו את הבמה, תודה רבה, שירותכם אינו נחוץ יותר'".

כשנשאל כיצד היה מגיב אילו היו אומרים לו זאת היום ממרום גילו, השיב: "'אתה צודק', אני אגיד. 'הבמה כולה שלך, בוא תיתן תוכן, עכשיו זה הזמן שלך'. זה דבר שמהרגע שאמרתי אותו הוא לא יצא לי מהראש, כי אני מנסה לתת תוקף ליצירה שלי. אני רוצה לדעת שיש לזה ערך, שהשיר הוא לא עוד שיר שכבר יש ולא היה צריך עוד אחד", והוסיף: "להתאים את המשמעות שלך והתוכן במשמעויות חדשות – זו משימה אללה יוסטור".

בימים אלה מספר אמדורסקי כי הוא עובד במרץ: "בשנה האחרונה שלא היו הרבה הופעות השתחרר לי קצת זמן. אז הקלטתי הרבה חומר, 3 אלבומים שהוקלטו רק ממרץ האחרון ועוד היד נטויה. אני משתדל לנצל את הזמן מבחינתי תמשיכו את הסגר עוד קצת, אני אעשה עוד 3-2 אלבומים. אמש השקתי אלבום שהיום רשמית הוא יוצא, אלבום רמיקסים שנקרא 'מפורק' בו מבחר אמנים צעירים ממני ומוכשרים מאוד. זה אלבום מאוד מיוחד".