"הלהקה ואני Live" --- אלון אולארצ’יק ---

אלון אולארצ’יק, שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה־70, מביא באלבומו החדש ביצועים עדכניים ומחודשים למיטב הקלאסיקות מהקריירה הוותיקה שלו, שעליהן הוא חתום, בהן “בא לשכונה בחור חדש”, “בואי נתחבק”, “היא הולכת בדרכים” ו”גלים, גלים”. אם ציפיתם לאיזו קלאסיקה של כוורת, דעו שהפעם מדובר רק בבציר קריירת הסולו של אולארצ’יק.

“השיר שלי" --- אורן ברזילי ---

היוצר והזמר אורן ברזילי, מחלוצי הרוק הישראלי בניינטיז וממייסדי להקת "מופע הארנבות של ד”ר קספר", מעניק באלבום החדש אינטרפרטציה חדשה, אולי אינטימית ובוגרת יותר, ליצירות של הלהקה שעליהן הוא חתום כגון “אחלום לנצח”, “תראו אותי”, “כל מה שאני רוצה”, “הכל יהיה בסדר” ועוד.

אורן ברזילי (צילום: זיו רגב סטודיו)
אורן ברזילי (צילום: זיו רגב סטודיו)

“מעגל האור" --- נעם רותם ---

ארבע שנים אחרי אלבומו האחרון “נשורת”, נעם רותם מוציא את האלבום “מעגל האור”, שאותו הפיק מוזיקלית עם עובד אפרת, ובו משתתפים, בין היתר, קרני פוסטל, גבע אלון, אוהד קוסקי וג’נגו (עמיר רוסיאנו). העבודה על האלבום החלה בסגר הראשון, והשירה הזועמת בכל אחת מ־13 הרצועות, עוסקת בהתמודדות עם חולשות ופחדים, אהבה וחשבון נפש פנימי. אלבום רוק אותנטי ובועט.

נעם רותם (צילום: עטיפת אלבום)
נעם רותם (צילום: עטיפת אלבום)

“רצה סולו" --- אנה זק ---

כוכבת הרשת אנה זק, שלאחרונה כיכבה בסדרת הנוער “זיגי”, משיקה מיני אלבום (EP) חדש שעליו עמלה בשנה האחרונה עם היוצרים רובי פאייר ואלי חולי. האלבום נע בין פופ לטראפ ומונה חמישה שירים עטופים בסלנג אופייני לדור ה־Z, בהם שיתוף פעולה מסקרן עם דודו פארוק, “כל החברים שלך”. למרות שיכלה לכלול בו כמה מהשירים שביצעה בעבר (כמו “קוביות” עם סטטיק ובן אל או Tik Tok) בחרה זק לשחרר אך ורק שירים חדשים, כשכל שיר זוכה לקליפ מיוחד שבו נראית דמותה הדיגיטלית של זק, AYZY, בתלת ממד.

אנה זק (צילום: גל יוסף Company Fiusion)
אנה זק (צילום: גל יוסף Company Fiusion)

"KIDS" --- נגה ארז ---

בעשור האחרון פילסה נגה ארז את דרכה להפוך לאחת היוצרות הכי מיוחדות, בלתי מוגדרות מוזיקלית ומוכשרות, שהצליחה לטפח גם קריירה בינלאומית. אלבומה השני KIDS, שיצא לאור ב־26 במרץ, ואותו יצרה והפיקה יחד עם בן זוגה, המוזיקאי המוערך אורי רוסו, מציג את ההשפעות המגוונות של ארז, עם שירים כגון End Of The Road,You So Done, No News On TV ו־Views.

נגה ארז (צילום: דודי חסון)
נגה ארז (צילום: דודי חסון)

“השחור החדש יותר" --- גיא מזיג ---

חמש שנים אחרי אלבום הבכורה המוצלח שלו “השחור החדש”, יוצא אלבום הסולו השני של גיא מזיג, אחד מסנדקי הגרוב, הסול וה־R&B במחוזותינו, שמשלב בין שורשי האולדסקול המוזיקליים שמהם צמח לבין המקצבים החדישים. האלבום מונה תריסר שירים, חלקם באנגלית וחלקם בעברית, העוסקים בנושאים רומנטיים (“כיף לי איתה”, “כמה אני אוהב אותך” ו”קרן”), חברתיים (“בעולם כזה”); שירי אווירה (Dancing All The Way); וגם קטע המכונה Preaching שקורא לאחדות עממית בשביל לצלוח תקופה קשה (קורונה אולי?). האלבום כולל גם שתי הפתעות: קאברים באינטרפרטציה “מזיגית” ייחודית ל”רואים רחוק רואים שקוף” ול”כלים שלובים” של יענקל’ה רוטבליט ושמוליק קראוס.

גיא מזיג (צילום: אורית פניני)
גיא מזיג (צילום: אורית פניני)

“אחד חורף" --- יעל קראוס ---

עשור אחרי אלבומה הראשון והלועזי, Boutique, יעל קראוס מציגה באלבומה החדש דרים־פופ אוונגרדי עם נגיעות פולק, שכולו בעברית. בניגוד לאווירה הדי עליזה שאפיינה את אלבומה הראשון, הפעם האווירה היא מלנכולית וכוללת גם ביקורת חברתית. “וזה, סוף מוחלט, השחקן נעלם אל אחורי הקלעים, המלך מת סופית, פועלי הבמה מפרקים תפאורה, את האור מכבים”, היא שרה למשל בשיר “סוף מוחלט” החותם את האלבום. נדמה שקראוס, אחייניתו של שמוליק קראוס, מביאה באלבום זה את כישרון היצירה והשירה שלה לרמה חדשה.

יעל קראוס (צילום: ארלה הצמצם בוער, יח”צ)
יעל קראוס (צילום: ארלה הצמצם בוער, יח”צ)

“אגם הלימון" --- תומר ישעיהו ---

כשמאחוריו חמישה אלבומי סולו, היוצר והמפיק המוזיקלי תומר ישעיהו משיק אלבום נוסף שממזג בין נוסטלגיה, בוסה נובה, פופ וקאנטרי. כל שיר מבין 11 השירים באלבום בולט בהשפעות הארצישראליות עליו מצד אחד, ובבוב־דילניות והלאונרד־כהניות שלו מצד שני. הטקסטים רומנטיים, אישיים, סנטימנטליים ומלווים בקול מלטף ונעים. צאת האלבום מלווה בסרט שיצר ישעיהו עם הבמאי והעורך רועי ריק בשם “אגם הלימון”, ספיישל מוזיקלי המלווה את תהליך היצירה מאחורי הקלעים.

תומר ישעיהו (צילום: ענבל איל)
תומר ישעיהו (צילום: ענבל איל)

“להתראות נעורים שלום אהבה", מהדורת דה לוקס --- משינה ---

לרגל ציון 25 שנה לצאת אלבומה השביעי של להקת משינה, “להתראות נעורים שלום אהבה”, שנחשב לאבן דרך במוזיקה הישראלית עם להיטי ענק כגון “תחזור, תחזור”, “רכבות”, “בן המלך” ו”את לא כמו כולם”, יוצאת כעת מהדורת דה לוקס לאלבום הכוללת את האלבום המקורי לאחר רימאסטרינג ושישה רמיקסים, בהפקתו המוזיקלית של רע מוכיח. בנוסף, האלבום המקורי יצא גם בגרסת ויניל לחובבי התקליטים שביניכם.

“להיות מאושר" --- אייל גולן ---

בהתאם למסורת שלו מדי פסח בשנים האחרונות, גם הפעם אייל גולן משחרר אלבום חדש, “להיות מאושר”, 24 במספר, אשר מלווה בקליפים מושקעים לשירי האלבום. כל קליפ מסמל תקופה אחרת בחייו האישיים ובקריירה הארוכה של גולן, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה־50.
האלבום מתחלק לשני חלקים: החלק הראשון (שיצא ביום ראשון הקרוב) יכלול עשרה שירים, בהם שיתופי פעולה עם עידן רייכל (“מכל הכוכבים”), עדן חסון (“באור גדול”), אריק סיני ועוד. החלק השני, שייקרא “קצב מזרחי”, מתוכנן לצאת לקראת יום הולדתו של גולן ויכלול 11 שירים מהז’אנר והמקצב המזרחי האותנטי. עם כותבי האלבום נמנים אברהם טל ואבי אוחיון, בניה ברבי, פאר טסי, עדי לאון ועוד.