אבבא, להקת הפופ השוודית הפופולרית, צפויה להתאחד בקרוב למופע קאמבק משותף בלונדון שבו תשמיע שירים חדשים - בפעם הראשונה זה כמעט ארבעה עשורים. פרטים נוספים יימסרו ביום חמישי.

כך הודיעה הלהקה ביום חמישי בפוסט מעורפל, שבו נכתב רק "הצטרף אלינו למסע של אבבא". לצדו צורף קישור לאתר אינטרנט חדש שהשיקה אבבא, שבו ביקשה מהמעריצים הסקרנים להירשם, כדי שיוכלו לקבל ראשונים את הפרטים המלאים על מופע האיחוד.

לפי דיווחים של ה"סאן" הבריטי, המופע החדש של הלהקה, בשם Abba Voyage, צפוי להתחיל במאי הקרוב על במת תיאטרון שנבנה במיוחד לאירוע בפארק האולימפי שבמזרח לונדון. הוא אמור להתקיים במתכונת של מופע הולוגרמה, שעליו הודיעה הלהקה עוד ב־2016, ויופיעו בו דמויות הלהקה מימי הזוהר, שאותן כינו "אבבא־טארים" (Abbatars). המופע אמור לרוץ עד לשנת 2025.

ההודעה המסתורית על הכרזת האיחוד של הלהקה (צילום: צילום מסך)
ההודעה המסתורית על הכרזת האיחוד של הלהקה (צילום: צילום מסך)

לפני כשלוש שנים הכריזה הלהקה כי היא עובדת על שני שירים חדשים שיפורסמו מאוחר יותר באותה שנה. אולם עיכוב שחל ביציאתם מסיבות שונות, ובהן מגיפת הקורונה, הוביל את הלהקה להודיע על יציאה של שלושה שירים חדשים נוספים לכבוד המעריצים הסבלניים.

הלהקה הוקמה בשנת 1972 על ידי ארבעת חבריה: אנייטה פלטסקוג (71), אנני־פריד לינגסטד (75), ביורן אולבאוס (76) ובני אנדרסון (74) - ופרצה לתודעה כשנתיים לאחר מכן, כאשר זכתה באירוויזיון עם השיר Waterloo.

עם השנים היא מכרה מאות מיליוני אלבומים ברחבי העולם בזכות עשרות להיטיה האייקונים כמו Money ,Money, Money ו־Dancing Queen. היא זכתה להכרה בינלאומית, במיוחד לאור הצלחת המחזמר והסרט הפופולרי "מאמא מיה", המבוסס על שיריה. מאז פירוקה בשנת 1982 ארבעת חברי הלהקה לא התאחדו שוב למופע משותף.