"השיר החדש שהוצאתי כעת הוא דו-שיח ביני לבין הנשמה שלי, שמחכה לי", כך מעיד עומרי כהן על "לבד אתך", שיר יפהפה נוסף שהוא שחרר בימים אלה בדרך לאלבום בכורה מיוחל, שאם ירצה השם יופיע בקרוב. "לאחר שקראתי מדברי הרב קוק, הבנתי שעלי למצוא את אושרי בקרבי פנימה, בלי השפעה של גורמים חיצוניים, לאחר שנקלעתי לאובדן דרך מסוים".

עוד הוא, מהמבטיחים ביותר בין הזמרים האמוניים, מדבר איתי על עניינים שברוח, יש לי תחושה שמעבר לדברים אלה מסתתר סיפור אחר, ייחודי. כהן אכן איננו מאכזב. מסתבר שמעבר להיות זמר הוא מוצא את מחייתו מעיסוק שספק אם הוא גם נחלתו של זמר אחר. מסתבר שכהן הוא הרבש"ץ (רכז ביטחון צבאי שוטף) של מושב נווה, באזור חולות חלוצה בדרום עוטף עזה, השייך למועצה האזורית אשכול. "העוטף חטף המון במבצע 'שומר החומות', אבל איכשהו המושב שלנו יצא בשלום", הוא מעיר.

רבש"ץ זה מה שאתה עושה מחוץ למוזיקה?
"לא. לפני העבודה הזאת והקריירה המוזיקלית שאני מנסה לפתח, אני לומד תורה כאברך".

איך זה משתלב עם המוזיקה?
"זה משתלב נפלא. התפקיד הבטחוני מאפשר לי לממן את הקריירה המוזיקלית וגם פרנסה. אל נשכח שאני אב לארבעה ילדים".

כהן בן 34, בעל שורשים באיראן ובטוניסיה, גדל באופקים - "שם הייתה לי ילדות מקסימה" - להורים אנשי חינוך, השני בין חמשת בניהם. בהיותו בן 14 התלבש על גיטרה, שאביו נטש אותה בצעירותו לאחר מספר נסיונות. "לא יודע מאיפה בא לי הרצון לנגן בגיטרה, אבל נראה לי שזה תמיד היה שם", הוא מספר.

בעודו משרת שירות קרבי בגבעתי, הוא בא בברית הנישואין. מה בער לך? - אני תוהה. "מצאתי את אהבת חיי", הוא אומר על רעייתו, חן, בת אופקים גם היא ואשת-חינוך כהוריו. לדבריו, היא עודדה אותו בדרכו אל המוזיקה ו"מבחינתי היא לגמרי שותפה בתהליך היצירה שלי".

כהן, שבעבר הושפע מגבריאל חסון, זמר חוזר בתשובה ותיק, חסיד ברסלב, עובד בשנים האחרונות עם מנהלו המוזיקלי עתיר הניסיון רפי קריספין, שהוא גם מנהלו האישי. אחד מ"לקוחותיו", אמיר דדון, שמע אצלו את השירים של כהן, התלהב והתנדב, מרום מעמדו כעת, "לעשות קולות" לזמר האלמוני לפי שעה. "כמעט התעלפתי כששמעתי על נכונותו לכך של אמיר, שהוא מבחינתי הכי גדול בארץ", כהן מעיד בהתרגשות.

ניסית על הדרך להתקבל אל אחת מתוכניות המציאות המוזיקליות?
"לא, אבל הציעו לי ולא נמשכתי לשם. אמנם מדובר בפלטפורמה עם פוטנציאל אדיר, אבל גם עם סיכוי מאוד-מאוד נמוך. כואב לראות זמרים מדהימים מגיעים לתוכניות אלה, חווים את כמה דקות התהילה שלהם - ונשכחים. ברור לי, שלו רציתי, יכולתי לעשות שם קיצור דרך מטורף ומה הלאה? - היה כאן סיכון גדול שלא נראה לי נכון לקחת אותו".

לאחר  שהתמהמה בדרכו אל אלבום הבכורה שלו, אני שואל את כהן אם אכן הוא משוכנע שרצונו בקריירה של זמר. "זה כל כך נהפך לחלק ממני, שקשה לי לתאר את החיים שלי מעכשיו בלי מוזיקה", הוא מצהיר בנימה שקשה לפקפק בכנותה.

לאן ברצונך להגיע כזמר?
"אני רוצה להגיע לכמה שיותר קהל, בכל מקום".

כבר היו שהכתירו אותך כישי ריבו הבא.
"זה נותן לי רוח גבית. הוא וחנן בן-ארי, כמובן, נותנים לי השראה".