אליגון־רוז כתבה עשרות שירים שהפכו בן ברגע לחלק מהרפטואר של הזמר העברי, ביניהם 'ארץ צבי' ו'אל תשטה באהבה' של יהורם גאון, 'שלוש אהבותי' של חוה אלברשטיין, 'איזה יום שמח' של שולה חן ורבים אחרים. בהמשך יצרה מספר סדרות שנשאו את שמות שיריה - 'הצריף של תמרי' ו'החתול שמיל'. 

בשנת 1978 הקימה את הוצאת הספרים 'כנרת' (כיום כנרת זמורה ביתן) לצד בעלה יורם רוז. בין היתר, שימשה כמפיקה בחברת התקליטים 'סי.בי.אס' ועבדה לצד זמרים מפורסמים רבים בהם יהורם גאון, דויד ברוזה, אריק איינשטיין, נעמי שמר ועוד.

בפסטיבל הזמר והפזמון של שנת 1977, כתבה את השיר 'רקפת' עבור רוחמה רז (הלחין מוני אמריליו) שזכה במקום הראשון בתחרות ללחן ולעיבוד. כעשור מאוחר יותר זכה שירה 'יונה עם עלה של זית' בביצוע להקת פיקוד מרכז במקום הראשון בפסטיבל הזמר והפזמון. אליגון־רוז זכתה גם בפרס מפעל חיים על שם נעמי שמר מאת אקו"ם בשנת 2013. 




את שירה הראשון שליווה ילדים רבים לאורך התבגרותם, 'אבא שלי (לאבא שלי יש סולם)' כתבה הסופרת והמשוררת עטורת ההישגים אליגון־רוז כמחווה לאביה, לאחר שאביה בן ה־58 נפטר מול עיניה מדום לב. מסיבה זו, הפך סוף השיר, המסתיים במילים "אז למה כששרתי לו שיר שאהב, נרדם הוא פתאום ועצם את עיניו? אבא, למה?", לכואב כל כך. 



רשימת השירים שערכה אליגון־רוז: 

סתיו - אסתר עופרים
שיר היונה - נתנאלה 
שי - הדודאים והפרברים
הרדופים - שלמה ארצי
מה אומרות עינייך - יהורם גאון
ערב של שושנים - ג'יין בורדו וישראל גוריון
ערב של יום בהיר - אפרים ואסתר שמיר
איך זה שכוכב - מתי כספי
לא טוב היות האדם לבדו - דני ליטני ויהודית רביץ
עוד מחכה לאחד - אביגייל רוז
שלוש אהבותי - חוה אלברשטיין
שיר של יום חולין - מאור כהן
עוד לא תמו כל פלאייך - רמי קלינשטיין וישי לוי
שיר העמק - תומר ישעיהו
האורח - הכל עובר חביבי 
הדייגים - ארז הלוי
צל עץ תמר - קרולינה
בגללך - אריק איינטשטיין
אדם בתוך עצמו - שלום חנוך 
ציפור שנייה - סוזן ופרן 
דרך ארוכה - גלי עטרי