פרדי מרקורי, ממייסדיה וסולנה המיתולוגי של להקת "קווין", הלך לעולמו לפני 30 לאחר מאבק במחלת האיידס. מרקורי, מהקולות הגדולים ביותר בעולם בכל הזמנים, הוא התגלמות הגלאם ותרבות ה"סקס, סמים ורוקנ'רול" בשיא תפארתה.

הוא נחשב לפורץ דרך בכל כך הרבה מובנים: בפרפורמנס הכריזמטי והצבעוני ששיחק עם טשטוש מגדרי, במהפכה האופנתית שהנחיל לתרבות הרוק אנד רול, בטקסטים ובלחנים המורכבים, הבלתי שגרתיים והעמוקים ששילבו בין אופרה, ג'אז, רוק ומוזיקה אלקטרונית, בסגנון השירה הייחודי ובהתנהגותו על הבמה ובראיונות. 

מרקורי, שזכה לתהילת עולם עם "קווין" בשנות ה-70 וה-80, היה אחד האמנים האהובים ביותר אך גם המסתוריים, מופנמים וסוערים ביותר, בייחוד עולמו הפנימי שכלל בדידות, חוסר ביטחון וחרדות, עליהם ניסה לכפות בצריכת סמים ואלכוהול מוגברת, יחסי מין עם גברים ונשים בצורה מופרזת ובאורח חיים נהנתני. 

מותו הטרגי בגיל 45 הסעיר ושבר מיליוני לבבות ברחבי העולם אך מעריציו, מורשתו ובייחוד שיריו יישארו לנצח. בפרק הנוכחי של "מילים ולחן" צלל דודי פטימר אל סיפורו של מרקורי, החל מילדותו בזנזיבר, המעבר ללונדון, גיבוש ה"אני אומנותי" שלו, הקמת "קווין" ופיתוח קריירת הסולו, בשילוב הסיפורים הקטנים מאחורי שיריו הגדולים ביותר.