האם "רדיו חזק" הוא מונח שטבעה להקת תיסלם או ביטוי שגור בפי הציבור? על כך יצטרך בקרוב להשיב בית המשפט, כשידון בתביעה שהגישו חברי להקת הרוק המיתולוגית.

תיסלם הוציאה, באמצעות משרד עורכי הדין עמית הורביץ' ושות', מכתב טרם נקיטת הליכים ובכוונה לתבוע רוחני את שפ"א (שירות פרסום רדיו אזורי), החברה המוכרת את הפרסום למרבית תחנות הרדיו האזוריות על הפרת זכויות יוצרים וקניין. הטענה: שימוש ללא אישור בלהיט "רדיו חזק".

כותבי השיר - דויד כריס, יאיר ניצני, יזהר אשדות, יושי שדה ודורי בן זאב - טוענים כי "רדיו חזק", שהוא גם שמו של אלבום הלהקה, הפך "למותג חזק ומוכר בפני עצמו, ולתדהמתם הרבה גילו כי נעשה, וממשיכים לעשות שימוש שלא כדין, במילים מתוך היצירה, ללא קבלת הרשאה מבעלי הזכויות".

הכוונה היא לשני קטעי פרסומת של שפ"א. באחד נאמר: "היא והוא וכולם אוהבים רדיו חזק", ובשני: "רדיו חזק זה לעשות קמפיין שכל המדינה תכיר". לטענת תיסלם, שימוש זה מצוי ב"לב היצירה" ובהעתקה של חלק מהותי מיצירתם. עוד טוענים חברי הלקהה כי זהו "גזל ביודעין של המוניטין שצברה היצירה". הם דורשים 400 אלף שקלים לפיצוי ועוד 100 אלף שקלים עבור כל הפרה נוספת.

מנגד, בשפ"א דוחים את הטענות מכל וכל וטוענים, באמצעות משרד עורכי הדין אורלי ספיר סחייק, כי תיסלם כלל לא טבעה את מטבע הלשון "רדיו חזק". לטענתם, לא מדובר בצירוף מילים מקורי או מיוחד. יתרה מכך, בשפ"א טוענים כי למעשה זוהי יצירה שלהם וכי היא חדשה לחלוטין.

לפני חודשים אחדים ציינה להקת תיסלם 40 שנה להיוסדה, וחגגה זאת בהופעה מיוחדת. בין להיטיה הבולטים של תיסלם, לצד "רדיו חזק", אפשר למנות את "לראות אותה היום", "כלניות", "יש לך אותי", "חצבים פורחים" ו"פרצופה של המדינה". לאחר פירוקה המשיכו חברי הלהקה בקריירות סולו מוצלחות, ומעת לעת הם עורכים הופעות איחוד.