הזמר יזהר כהן ולהקת "הפיל הכחול" יופיעו בטקס הדלקת המשואות הממלכתי שיפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. הטקס הממלכתי שיונחה על ידי שתי נשים לראשונה בתולדותיו, אלמז מנגיסטו והילה קורח, יתקיים בהר הרצל ביום רביעי, ה-4 במאי 2022, ויעמוד השנה בסימן ״יד פוגשת יד אחות״.

יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים השר חילי טרופר מסר: "יזהר כהן הוא אחד מהזמרים בעלי הרזומה העשיר ביותר במוסיקה הישראלית והטביע בה חותם עמוק. אני משוכנע כי קולו הייחודי יתרום לטקס המשואות השנה. כמו כן, להקת "הפיל הכחול" הינה להקה מצליחה, שקנתה לה אוהדים רבים, בין השאר בשל הקול והסיפור המרגש של הסולן לירון אטיה".

"בשנה האחרונה קידם לירון יוזמה להנגשת מופעים וחיבר בין עולם המוסיקה לבין ערכים של הנגשה ושוויון. פעילות זו תואמת את הערכים שמבקש טקס המשואות להעמיד במרכזו וגם בכך יש חשיבות. אני שמח על ההחלטה שיזהר כהן והפיל הכחול יופיעו גם הם בטקס המשואות", הוסיף.

יזהר כהן (צילום: הילה עמנואל)
יזהר כהן (צילום: הילה עמנואל)

הזמר יזהר כהן, מלחין, שחקן  ואייקון ישראלי עם קריירה של קרוב לשישים שנה. במהלך השנים שיריו הפכו לנכסי צאן ברזל. יזהר פרץ דרך לאמני ישראל לבמה הבינלאומית כאשר הפך לישראלי הראשון שזכה בתחרות הזמר "האירוויזיון" בשנת 1978. בן למשפחת כהן הידועה ממובילות השירה בציבור בישראל.

להקת ''הפיל הכחול'' (צילום: מאיה סלע)
להקת ''הפיל הכחול'' (צילום: מאיה סלע)

להקת "הפיל הכחול" התפרסמה עם שירה "יסמין" שיצא לאור בשנת 2009. הלהקה חזרה לאחרונה להופיע ברחבי הארץ יחד עם שירים בהם "שיר לי", "הכל יהיה", "לופ", "לויתן" ועוד שהפכו ויראלים , זכו לתהודה  ברשתות החברתיות ונכנסו לרשימות ההשמעה בתחנות הרדיו. החזרה לבמה באה לא רק מאהבה למוזיקה ולרצון הלא מרפה של הקהל, אלא גם מההבנה העמוקה שיש בישראל בעיית נגישות, באופן כללי ובעיקר בהופעות.

לירון אטיה, סולן הלהקה, שנפצע בתאונה ומתנייד בכיסא גלגלים, מתמודד עם חוסר הנגישות במרחבים הציבוריים יום יום וכותב על כך רבות ברשתות החברתיות בצורה שזוכה להדים רבים בתקשורת. מעבר להשמעת יצירותיהם שכל אחד יכול להתחבר אליהן, מטרה נוספת בהופעות היא להשמיע קול קריאה על הנעשה בארץ ולשנות את ההתייחסות לאנשים עם מוגבלויות ולתת להם את זכויותיהם הבסיסיות. בשל כך, הלהקה חרטה על דגלה לקיים את הופעותיה אך ורק במקומות נגישים ולהשמיע את קולו של מי שלא נשמע. הלקה מורכבת מנגני הגיטרות גלעד לוי שגם שר, רז חנוכי, ארז ברעם, ניר מעין ורז טובול, מתופף הלהקה.