בדצמבר 2021 ניצב היוצר והזמר לירון לב במרכז תשומת הלב הטלוויזיונית, כשכבש את לב השופטים בריאליטי “אקס פקטור לאירוויזיון", יחד עם חברתו ושותפתו להופעות, עדי כהן. לאחר שהשניים החליטו, לפי המלצת השופטים, להפריד כוחות ולהופיע לבד, הודיע לב על פרישה דרמטית מהתחרות.

“עדי כהן ואני חברים מאוד טובים ונהניתי להופיע איתה במופעי סלון לאורך כל תקופת הקורונה", הוא מספר כעת. “לכן לבוא לתוכנית יחד איתה נשמע לשנינו כמו רעיון טוב. קיבלנו הרבה פרגון והזמנות להופעות בעקבות התוכנית, כי אנשים התלהבו מהחיבור בינינו ומהנאמברים ששרנו שם. כשהפרידו בינינו ובאתי ושרתי שיר שלי, זה הרגיש לי פתאום שזו לא באמת הבמה שעליה זה צריך לקרות, למרות שאני פריק של האירוויזיון ברמות".

לירון לב עם עדי כהן ב''אקס פקטור'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
לירון לב עם עדי כהן ב''אקס פקטור'' (צילום: צילום מסך רשת 13)


זו לא הייתה הפעם הראשונה של לב בריאליטי: הוא פרץ לתודעה כאשר השתתף בשנת 2004, בגיל 21, בעונתה השנייה של “כוכב נולד". “בכנות זה היה מוזר לחזור לזה, זה הרגיש לא כל כך טבעי ולא כל כך נכון, לכן בסופו של דבר גם פרשתי", הוא אומר כעת. “אני לא אותו ילד תמים כמו שהייתי כשבאתי לראשונה לתוכנית ריאליטי, אבל גם הריאליטי היא לא אותו הדבר, היום זה מאוד מניפולטיבי ומחושב ופחות תמים".

לב, יליד פתח תקוה, החל לנגן בגיטרה בגיל 7. הוא שירת בלהקה צבאית, כיכב בהצגות תיאטרון ושיחק בין היתר בסדרת הנוער “השמינייה". “’השמינייה’ זה פשוט טירוף", הוא אומר. “היא שודרה כשנתיים אחרי ‘כוכב נולד’ ועד היום, כל יום, לפחות 10־15 נערים ומבוגרים שגדלו על זה כותבים לי באינסטגרם על ‘השמינייה’, ועד היום יש טירוף סביב התוכנית הזו. זה מדהים אותי".

הרבה זמן לא שיחקת על המסך. זה חסר לך?
“האמת שאשמח לחזור לשחק. בשנים האחרונות אני בעיקר בעולם המוזיקה. אני כן מדבב הרבה סדרות וסרטים לאורך כל שנות הקריירה, אבל לשחק על המסך זה משהו שאשמח לחזור אליו אחרי הפסקה ארוכה".

לאורך השנים הוציא לב כמה שירים שחרכו את תחנות הרדיו, בהם הקאבר המוצלח שלו ל"נבראתי לך" מ"כוכב נולד", “מול כל העולם" (שיר הנושא של “השמינייה"), “לרוץ לבד" ו"לב פתוח". בעשור האחרון הוא התפרסם בשל שיתוף הפעולה הפורה שלו עם הזמרת הוותיקה רבקה זהר, שהוליד שני אלבומים מוצלחים וסיבוב הופעות. “היו לנו שבע שנים של הופעות בכל הארץ וחיבוק מאוד חם מהקהל", הוא מספר. “זה משהו שהרגיש נכון וקרה בצורה טבעית ותמימה, ולדעתי זו גם הסיבה שזה באמת הגיע ללבבות האנשים".

לירון לב (צילום: גיא הכט)
לירון לב (צילום: גיא הכט)


איך נפגשתם?
“הכרנו במקרה, השמעתי לה שיר שלי, והיא התלהבה ממנו. נפגשנו להקליט סקיצה והתחלנו לכתוב שירים ביחד. בתוך כמה חודשים היו לנו די הרבה שירים שאנחנו אוהבים, התחלנו לעבוד על מופע ויצאנו לדרך. הכל קרה בצורה אורגנית, וזה הרגיש ממש טוב. מעבר לזה, הייתה בזה תחושה משפחתית. האנשים שיצאו מההופעה הזו הרגישו את החום והסיפוק על הבמה".

מה עם שיתוף פעולה נוסף?
“כרגע רבקה עובדת עם המוזיקאי אודי תורג’מן. אנחנו עדיין בקשר חברי טוב, אבל שנינו מרגישים שכרגע אנחנו רוצים כל אחד לבד".

ציפייה למיקה

בדצמבר 2020 הוציא לב את אלבומו “שלם", שנכתב והוקלט בתקופת הקורונה. את ינואר 2022 הוא פתח עם סינגל חדש, “חיכיתי לך שנים", שכתב והלחין יחד עם אבי אוחיון, בהשראת מיקה, בתו שנולדה ב־20 בדצמבר 2021 בתהליך של הורות משותפת, שאותה הוא מגדל יחד עם בן זוגו בעשור האחרון, אלי.

בין היתר, הוא ישיק את השיר במופע החדש שלו הערב במועדון “טרמינל 4" בתל אביב (21:30). “זה מופע להקה שאני מבצע בו את השירים מהאלבום ‘שלם’, שירים שביצעתי עם רבקה זהר ושירים שליוו אותי בדרך המוזיקלית שלי", הוא מספר. כמובן שגם אשיק באופן רשמי את השיר החדש, ‘חיכיתי לך שנים’ שנכתב כציפייה למיקה".

כמי שמופיע הרבה לבד, איך ההרגשה להופיע עם להקה?
“האמת היא שאני נורא מתרגש, כל השבוע האחרון היינו בחזרות, ואני מודה לאלוהים שיש לי הרכב של תותחים אחד־אחד שנורא כיף לנגן איתם".

איך אתה חווה את האבהות?
“האבהות מרגישה לי מדהים. זה הפך אותי לבן אדם קצת יותר עייף, אבל אין כמו להחזיק את מיקה, לנשום ולהסניף אותה. זו הגדרת האושר. זה משהו שחיכיתי לו שנים, ילדה בתהליך של הורות משותפת עם חברה טובה שלי. אני מרגיש כבר הרבה שנים שאני בשל לאבהות. לבן הזוג שלי יש ילד בן 5 וחצי בשם אוריה, גם מהורות משותפת, אז אני סוג של הורה לבן שלו כבר הרבה שנים".

מתחרט על משהו בקריירה?
“אם יש משהו שאני מתחרט עליו, זה אלבום שהקלטתי בתקופת ‘כוכב נולד’ שבסוף גנזתי ולא הוצאתי. אני מרגיש שבדיעבד, ממרחק השנים, קצת ויתרתי ויכול להיות שהייתי צריך יותר להתעקש ולהוציא אותו. אבל בסך הכל אני בכל יום מופיע, יוצר וכותב, ואני מרגיש שאני במקום הנכון מבחינתי".