ביום שישי האחרון איגוד השידור האירופי (EBU) הודיע כי רוסיה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון שתערך במאי הקרוב, בטורינו. באיגוד מסרו כי "ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת הנהלת האירוויזיון, בהתבסס על חוקי התחרות וערכיה והיא משקפת את הדאגה לנוכח המשבר הקשה באוקראינה, ועל כן, אנו מגנים את השתתפותה של רוסיה".

כעת, מגיע תורה של אוקראינה לקבל תמיכה מצד חובבי האירוויזיון. השיר של אוקראינה טיפס באתר ההימורים לאירוויזיון, eurovisionworld, למקום הראשון. השיר "Stefania" של להקת Kalush Orchestra נבחר לייצג את המדינה רק לפני ארבעה ימים, אחרי פרישתה של הזמרת אלינה פאש בגלל סערה שהתעוררה עקב ביקורה בעבר באי קרים שהוגדר כ"ביקור בלתי חוקי" במדינת האויב.

בשלב זה לא ברור אם וכיצד המתקפה על אוקראינה תשפיע על התוצאות בתחרות עצמה. במקום השני אחרי אוקראינה מדורגת כעת איטליה עם שירם של הזמר מחמוד, שייצג את המדינה באירוויזיון בישראל עם הלהיט soldi עם הזמר בלאנקו עם השיר Brividi. נציג ישראל, מיכאל בן דוד מדורג הרחק מאחור במקום ה-37.

לטענת איגוד השידור האירופי, טרם קבלת ההחלטה להדיח את רוסיה בוצעו היוועצויות. איגוד השידור הבהיר כי "על אף שאנו גוף א-פוליטי, אנו מחוייבים לשרת את ערכי הציבור. זוהי תחרות תרבותית המקדמת שינוי בינלאומי והבנה, מאחדת את הקהל וחוגגת גיוון דרך המוזיקה ומאחדת את אירופה יחד על הבמה".