"למרות" - כך, עם שם דווקאי שכזה, יוצאת רוני דלומי לדרך עם שיר חדש, המעורר סקרנות אם הוא מקדמה לאלבום חמישי שלה, שלו מצפים זה מכבר. "זה סוג-של", היא מגיבה בחן בפתח ראיון חשוף ואיננה מתחייבת שמהשיר הזה יצמח האלבום המיוחל. "אמנם אני מאמינה בחשיבות של אלבום ולדעתי יש בכך המון כוח וקסם, אבל רק לעטוף שירים רשמית בעטיפה של אלבום, לא בטוח שזה מה שאעשה".

השיר

עד כמה זה עקרוני אצלך לחבר בעצמך את השירים שלך?
"נראה, שבסיבוב הנוכחי זה מאוד עקרוני אצלי. הגעתי לנקודה, שבה הבנתי שהחלק שבו יש לי הכי מה לתת, זה כשאני שרה דברים אישיים וחשופים יותר. כאן הערך המוסף שלי יותר ברור לי. גם אם  חלק מהלהיטים הגדולים שלי לא נכתבו על-ידי, אני מרגישה שהם מדויקים לי".

הווי אומר, שאת מפרגנת גם ליוצרים אחרים
"מפרגנת מאוד ואיזה כיף כשהעולם שלי והעולם של עוד מישהו מתחברים בתהליך של יצירתיות שמוליד משהו חדש".

לך זה נעשה יותר קל, או יותר קשה, לכתוב לעצמך את השירים שלך?
"מרגיש לי שעם הזמן זה נעשה חשוף יותר ומרגש יותר".

האם השתנו במרוצת השנים נושאי שירייך והסגנון המוזיקלי שלהם?
"אני חושבת שכן ומכך שהאדם שאני השתנה במרוצת השנים יחד עם הפריזמה שדרכה אני מסתכלת על החיים".

איך זה בא לביטוי בסגנון המוזיקלי? לאן נושבת הרוח?
"אני מתהלכת בין סגנונות מוזיקליים שונים, אבל מכיוון שהשירים שלי נובעים קודם כל מהמילים, מה שחשוב במוזיקה זה מה שיוציא את המילים הכי טוב החוצה".

ואם מדברים על המילים, דווקא בהן את משתפת הפעם פעולה עם עמוס בן-דוד
"עמוס הוא המנהל האמנותי שלי ואני עוברת איתו תהליך של גדילה עם אומץ ותעוזה, מה שאני מרגישה במפגש איתו. עמוס גאון! פניתי אליו לא מתוך קושי, אלא משמחה שאדם כה מדהים תורם משהו למוזיקה שלי. זה אותו עמוס בן-דוד, שבמפגש שלי איתו בכוכב נולד, לפני 14 שנה (דלומי היא זוכת העונה השביעית - י. ב-א), השרה עלי כל כך הרבה ביטחון".

כיצד כאן חלוקת העבודה בינו לבין סהר טוויטו?
"סהר הפיק מוזיקלית ועיבד את השיר ספציפית".

כלומר, את מרגישה מספיק ותיקה כדי לתת אשראי ליוצרים פחות מוכרים
"אני זורמת עם מה שמרגיש לי נכון - חדש או ותיק, אני לא מסתכלת על זה ככה. סהר הביא לשיר איזו חדוות יצירה של אהבת מוזיקה ואני מתחברת לדברים שהוא עשה עד היום. כששמעתי את הדברים שלו ואת השיר שלי, הרגשתי שיכול להיות חיבור שישרת את המוזיקה שלי".

ספרי על השיר "למרות"
"זה שיר שנכתב אחרי משבר, דברים שעד כתיבתו שמרתי רק לעצמי ועכשיו נפתחתי. אני מקווה, שהקרובים אליי באמת יאהבו אותי".

רוני דלומי כרזת הופעה (צילום: יחצ)
רוני דלומי כרזת הופעה (צילום: יחצ)

את עובדת ממש חזק על "לאהוב אותי - למרות", את שרה בשיר. האמנם אינך מרגישה די והותר נאהבת? הרי עושה רושם שאצלך הכל דבש
"אם מדובר על משבר, כבר שרתי בעבר על חרדות עד שהרגשתי שהן התחילו להרים ראש מעבר למה שאני מסוגלת להכיל. מן הסתם, בכך באה לביטוי הפרידה של הורי לאחר שנות נישואין רבות. זה היה אחד הטריגרים למשבר, שבו עלתה השאלה לאן אני לוקחת את המציאות. דברים כאלה העלו אצלי את מפלס החרדות".

חרדות מפני מה?
"בחרדה אתה רואה את כל אירועי הקצה שעלולים להתרחש, מה שיכול לבוא לידי התנגשות עם הנטייה שלי לקחת אחריות יתרה על סיטואציות סביבי".

איך מתגברים על משבר כזה? - הולכים לפסיכולוג, או כותבים שיר?
"מה זה הולכים לפסיכולוג? - ואוו, וואוו, וואו איך שזה עזר לי! אני עדיין הולכת אליו. איזה מזל שלא נולדתי לפני 50 שנה, כשהסתכלו אחרת על הליכה לפסיכולוג".

בשיר מבחינים בשבירות (בחולם - י.ב-א), שכבר היו בשירים שלך בעבר, אבל את גם מצרידה הפעם את קולך. האם זה קשור למשבריות שבשיר?
"הפקה קולית מאפשרת עוד מקום של הבעה. כמי שהיא גם שחקנית, אני משתמשת שם בקול שלי כדי להגיש מילים. שיר שנוגע במקום שביר, לא מפתיע שזה מתבטא בקוליות שבו. אני לגמרי לא מהזמרות שמצרידות את קולן באופן טכני".

אם הזכרת את השחקנית שבך, הנה הגענו! איך מרגיש לך להיכנס לנעליה של ברברה סטרייסנד?
(צוחקת) "מדהים ומפחיד כאחד. אם תשאל אותי אם חלמתי לעשות את ינטל ועוד בהבימה, אז חלמתי לעשות מחזות-זמר. בדיוק התגלגל לידיי באחרונה ראיון שלי בגיל 15 לאיזה מקומון בדרום (דלומי היא מעומר - י. ב-א), וכבר אז נתתי ביטוי  לרצון שלי להופיע במחזות-זמר. 'ינטל' הוא בפירוש מחזמר מדהים. בחזרות יש לי הרגשה שזכיתי בתפקיד-מתנה, שאותו אני חולקת עם השחקנית הילה שלו".

איזו ינטל תביאי לנו?
"ינטל אמיצה וחצופה, אידיאליסטית שהולכת עם הלב שלה, הגם שזה כרוך במחיר כבד".

רוני דלומי (צילום: אלה ברק)
רוני דלומי (צילום: אלה ברק)

ינטל, שמצטרפת לדמויות שבהן כיכבת על במת המחזמר כמו וונדי ב"פיטר פן", ליזל ב"צלילי המוזיקה", דורותי ב"הקוסם", אפונין ב"עלובי החיים", סופי ב"מאמא מיא" ועוד
"לא הזכרת את נעמי שמר ב"סימני דרך", יעלי חסון ב"גבעה 24 אינה עונה" ותרצה אתר ב"עוד חוזר הניגון. אבל אם תשאל אותי, החלום הכי-הכי גדול שלי זה לעשות את אלפבה ב'ויקד' (מרשעת). זהו מחזמר מאוד אמריקאי ודי חדש, שראיתי בלונדון - ו...התעלפתי, אבל ספק אם יעלו אותו בארץ. הוא מספר על מה שקרה בארץ עוץ לפני דורותי ואלפבה הוא תפקיד-חלומות".

אם לא תופיעי במחזמר הזה בהבימה, אולי בחוץ-לארץ?
"אולי והלוואי. החלום שלי, שייתכן שלא אגשים אותו, זה להופיע בברודוויי, אם כי זה לא מוכרח להיות בתפקיד מזומר".

קיבלנו אותך בכוכב נולד כזמרת צעירה עם ניסיון בריקוד. אבל משחק נטו?
"לא למדתי משחק ודי אם נזכיר את דטנר, קושניר, מיקי קם, חני נחמיאס וחנה לסלו, שגם הם לא למדו משחק. נראה לי, שלאור מה שאני עושה בשנים האחרונות בהבימה, זה בית הספר למשחק הכי טוב שיכולתי לאחל לעצמי. כשהגעתי לשם, היה לי ברור שאני באה גם כדי ללמוד, בפרט מהמנהל האמנותי משה קפטן".

עושה רושם שהבימה נהפך לך לבית.
"נכון".

וזה עוזר לך להתניע בראש שקט את הקריירה שלך כזמרת?
"אכן כן, אבל במקצוע הזה יש משהו דו-משמעי, כשמול השקט שביצירה יש גם חוסר שקט של ציפייה כל הזמן לתפקיד הבא, שעדיין לא ברור מהו".

מה את עושה בזמנך הפנוי?
"בזמן הפנוי משתדלת להיות עם בעלי, אלון ויסמן, רופא עיניים בתל השומר, שעסוק לא פחות ממני. חשוב לנו זמן-איכות ביחד".

טלוויזיה?
"אני מתה על 'רוקדים עם כוכבים'. לא אתנגד לרקוד שם בעתיד".

וריאליטי דוגמת "הישרדות" ו"האח הגדול"?
"זה בטוח שלא".