שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הודיעה היום (שלישי) כי חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב, הוא היוצר, המשורר, המלחין והזמר אביהו מדינה. לקראת הענקת הפרס אמרה השרה: "זהו ביטוי לשייכות ולחיבור של מכלול הגוונים של היצירה העברית והישראלית".

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של הזמר יהורם גאון, ובהשתתפותם של יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב ויאיר ניצני. "הפרס יוענק ליוצר, המשורר, המלחין והזמר שהביא לפריצת דרך משמעותית במוסיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים", כך נימקה הוועדה את בחירתה.

עוד ציינה הוועדה כי "אביהו האמין כי חופש הביטוי, חופש היצירה וחופש העיסוק הן מסוג הזכויות והחירויות שחובה להילחם עליהן על מנת לבסס תחושת שייכות ושותפות לכל זרם תרבותי בחברה הישראלית הדמוקרטית המתהווה. את מרבית זמנו הקדיש למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוסיקה הישראלית, הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בעקבות הזכייה: "אביהו מדינה הוא גיבור ישראל, שיצירותיו הפכו ברבות השנים לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. אביהו פילס את הדרך, בנחישות ובנועם, והביא את הזמר הים-תיכוני אל מרכז הבמה הישראלית".

"לפני כמה שנים, הענקתי לו את פרס שר החינוך לתרבות יהודית. כמה מרגשת הבשורה על הבחירה בו לקבלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי. אני מברך את שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ואת ועדת הפרס על בחירה מוצדקת מאין כמוה. מברוק, אביהו", מסר.