היום (שני) פורסם סדר הופעת השירים בחצאי הגמר של אירוויזיון 2022. נציג ישראל, מיכאל בן דוד, אשר משתתף בחצי הגמר השני, יופיע בשיר מספר 2, הידוע כשיר שהכי קשה לעלות ממנו לגמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זה כבר כמה שנים שהפקת האירוויזיון מפרסמת את סדר רשימת השירים לפי חלוקה פנימית שנעשית מתוך התחשבות בהעמדה של כל שיר על הבמה (לאור העובדה שיש מעבר של 40 שניות בין שיר לשיר) ובעובדה שמדובר באירוע טלוויזיוני המצריך פתיחה וסגירה מרשימה של המשדר עם שיר חזק שמשאיר רושם. לכן השיר הראשון יהיה בד"כ קצבי ומקפיץ, מלא פאן שישאיר טעם של עוד, מה שיוביל להתרגשות בקהל הצופים ועלול לגרום לכך שהמופיע בשיר מספר 2, לא יקבל מספיק תשומת לב.

בנוסף על כך, השנה השיר הישראלי של מיכאל בן דוד ממוקם כשיר מספר 2 בין פינלנד שתופיע ראשונה, לסרביה שתופיע שלישית, עם שירים שנחשבים לחזקים ואהובים על ידי חובבי התחרות. הסטטיסטיקה האירוויזיונית גם מראה שאכן משיר זה, עלו הכי מעט פעמים שירים לגמר האירוויזיון עצמו, והמיקום אפילו קיבל את השם "קללת שיר מספר 2". כך למשל מאז שנת 2018, כל השירים ששובצו בחצאי הגמר כשיר מספר 2, לא עלו לגמר. בשנת 2017 רק השיר ששובץ בחצי הגמר השני כשיר מספר 2, עלה לגמר.

בעבר שובצה ישראל פעמיים בחצי הגמר בשיר מספר 2: בשנת 2008 עם השיר "כאילו כאן" בביצועו של בועז מעודה, שהצליח ועלה לגמר, ובשנת 2014 עם השיר "same heart" בביצועה של מיי פיינגולד, שלא הצליחה להעפיל לגמר הגדול.

ארבעים מדינות ישתתפו השנה בתחרות האירוויזיון שתערך בחודש הבא בטורינו, איטליה. חמש המדינות הידועות בשם הביג 5 עולות אוטומטית לגמר שייערך ביום שבת, ואילו שלושים וחמש המדינות הנותרות ישתתפו בשני חצאי הגמר שייערכו בימים שלישי וחמישי הקודמים לו. עוד לפני שפורסם סדר השירים הסופי, חולקו המדינות מראש לקבוצות שונות בחלוקה המתבססת על דמוגרפיה וכן דפוסי הצבעה היסטוריים בין המדינות, במטרה לצמצם את הצבעות המדינות השכנות אחת לשניה וכן את הצבעות המהגרים בכל מדינה למדינת האם שלהם. 

אז אומנם עוד חזון למועד וקשה להלחם בסטטיסטיקה, אבל למיכאל יש שיר קצבי ומעניין, עם הופעה כריזמטית שבהחלט יכולה למשוך תשומת לב, ואנחנו מחזיקים לו אצבעות שלמרות קללת שיר מספר 2, הוא יעלה לגמר.

עוד פורסם כי מכירת הכרטיסים לאירוויזיון תפתח ביום חמישי הבא, ה-7.4.22.