מיני אירוויזיון בישראל: "Israel Calling", האירוע הישראלי שמתקיים מדי שנה לקראת התחרות האירופית, הינה יוזמה של המפיקה הישראלית טלי אשכולי והיא מתקיימת בשיתוף משרד החוץ, משרד התיירות, משרד ירושלים ומורשת ועיריית תל אביב-יפו – המחלקה למופעים.

בין המדינות שיגיעו למופע: אוסטריה, אוסטרליה, אזרבייג'ן, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, ארמניה, בולגריה, גאורגיה, גרמניה, ישראל, לטביה, ליטא, מולדובה, מונטנגרו, מלטה, סרביה, פולין, צ'כיה, צפון מקדוניה, צרפת, קרואטיה, רומניה.

עבור חברי הלהקה האוקראינית KALUSH, המשימה שלהם כאמנים גדלה תוך כמה שבועות מעיסוק במוזיקה וייצוג מדינתם בתחרות האירוויזיון השנה, לעמדת הפנים והקול של אומה שנמצאת בימים אלה באחת התקופות הגורליות והקשות שידעה המדינה. בתוך המלחמה שכל העולם עוצר את נשימתו למראה הסבל, להקת קאלוש החליטה שעכשיו חשוב יותר מתמיד לעמוד על שלהם, להחזיק בחלומות שלהם ולהילחם על מה שהם מאמינים בו.

"24 בפברואר היה אמור להיות היום הגרוע בחיינו, אבל ככל שהמלחמה נמשכת זמן רב יותר, כך הימים נעשים איומים יותר, כשהם מתמלאים בעוד כאב, דם, מוות והרס", מסר אולה פסיוק, המייסד והסולן של להקת קאלוש לקראת ביקורו בישראל. "כל יום חדש הוא סיפור, סיפור של שמחה, כשאנחנו שומעים את קולם של הורים וחברים וסיפור של כאב, כשאנחנו מביטים מהחלון או קוראים את החדשות על הפצצות אוויריות, כניסת טנקי אויב וירי של אזרחים בתור ללחם".

"קראנו בספרי הלימוד על הזמנים הנוראים של מלחמות ורצח עם שבוצעו נגד האומה האוקראינית, אבל לא יכולנו לדמיין שכל זה יקרה לנו שוב", הוסיף קאלוש. "בשנה האחרונה היו לנו הופעות כמעט בכל עיר באוקראינה, אני זוכר הרבה עיניים שעמדו מול הבמה ומפחיד לדמיין שרבות מהן נסגרו לנצח. זה מפחיד כשהחברה שלך עוזרת לחזק עמדות בזמן ההפגזה ואתה לא יודע אם תשמע את הקול שלה שוב. זה מפחיד לא לראות חיוך על הפנים של החבר'ה של הלהקה שלנו, כי כולם נמצאים באזור אחר והכל יכול לקרות. זה מפחיד לפתוח הודעות ולקרוא שהחבר שלך מת בהגנה על חרסון".

"כל זה מפחיד, אבל כשאתה קורא על הכל מסיפורים או ראיונות, זה דבר אחד, וכשאתה במרכז, זה דבר אחר לגמרי. אתה לא חושב על פחד, כי אתה מוצף באהבה לכל מי שסביבך, לשפת האם, לרחובות, למבנים ולאדמה. לכן, לאוקראינים אין פחד, יש להם אהבה גדולה לאומה ולארצם".

"אנחנו מודים למארגנים בישראל על ההזמנה לקחת חלק באירועי 'ISREAL CALLING' ונרגשים לקראת המפגש עם קהילת האירוויזיון. התמיכה שאנו מקבלים חשובה לנו ומאוד משמעותית עבורנו ועבור כל המדינה שלנו".