דרמת ענק לקראת האירוויזיון: המשלחת הישראלית לא תשתתף בתחרות הקרובה שתיערך בטורינו, זאת בעקבות קשיי אבטחה הנובעים משביתת משרד החוץ. ההודעה על כך פורסמה על ידי תאגיד השידור.

כהלצה סביב ההודעה המרעישה, בתאגיד צייצו: "שוב לא נוסעים לאירוויזיון. בסדר, אנחנו כבר נשב לבד בחושך". על כך הוסיפו קטע מתוך שירו של יגאל בשן, "אנחנו נשארים בארץ". 

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "צר לנו מאוד ששרי החוץ והאוצר לא השכילו עד היום, משך חודשים ארוכים, לפתור את המצוקות הקשות של עובדי משרד החוץ. ככל שלא יימצא פתרון לסוגיה, האחריות רובצת לפתחם בלבד ואנו מתנצלים בפני כל אזרחי ישראל שעלולים להיפגע מכך".

"לא נוכל עוד להחריש מול העסקה בשעות נוספות וכונניות ללא תמורה, מול ביטול שרירותי של תוספת סיכון במדינות במצב מלחמה, מול העסקת צוערים בשכר מינימום ועובדים בשירות הקונסולרי המקבלים השלמת הכנסה. הגיע הזמן להציל את שירות החוץ".

"נזכיר שבחודשים האחרונים חרף הצעדים הארגוניים עובדי משרד החוץ פעלו במסירות תוך סיכון עצמי במזרח אירופה לחילוץ ישראלים, החריגו את וועידת הנגב לאור החשיבות המדינית ובקשתו של שר החוץ יאיר לפיד ופעלו באורך רוח מול הסחבת המכוונת הננקטת במשא ומתן. הצעדים הארגוניים הבאים שיינקטו על ידי עובדי משרד החוץ יובילו לשיתוק מוחלט של פעילות החוץ הישראלית ואנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד, לאנשי משרד האוצר והנציבות להאיץ באופן מיידי את הטיפול במשבר ולהביא לפתרון", כך סיכמו.

ממשרד יחסי הציבור והאסטרטגיה זאביק דרור, המייצג את מיכאל בן דוד, נמסר: "נציג ישראל לאירוויזיון מלא תקווה  שמשרד החוץ והשב"כ יצליחו לפתור את נושא האבטחה ושהמשלחת הישראלית תוכל לצאת לנסיעה. מיכאל עובד במרץ ומשקיע את עיקר זמנו בחזרות לקראת האירוויזיון על מנת לתת את השואו הכי טוב ולייצג את מדינת ישראל בכבוד על הבמה הכי גדולה בעולם, בימת האירוויזיון".

כזכור, התחרות הנוצצת נקבעה למאי הקרוב, כאשר נציגינו בישראל הוא זוכה העונה האחרונה של X-פקטור, מיכאל בן דוד עם השיר I.M שעבר במהלך הדרך שדרוג נוסף לקראת התחרות. בחודש פברואר האחרון אף נוצרה דרמה נוספת שנסובה סביב איומיו של בן דוד לפרוש מן התחרות, בעקבות ויכוחים סביב צילומי הקליפ.

ממשרד החוץ נמסר: "עיצומי ועד העובדים הינם חלק מסכסוך עבודה חוקי הנובע מפגיעה ושחיקה מתמשכת בתנאי השכר והשירות של עובדי המשרד בארץ ובעולם. במשרד החוץ פועלים על מנת למצוא פתרון לסכסוך העבודה וקוראים לכל הצדדים המעורבים, ובעיקר לאנשי משרד האוצר, למצוא פתרון מיידי לפגיעה המתמשכת בעובדים".