הזמר שלמה גרוניך עורר הערב (שלישי) סערה בפסטיבל עין גב, כאשר עלה על הבמה ואמר לקהל: ״אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד".

מיד לאחר מכן, עלתה מנחת האירוע, נסלי ברדה ואמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזאת בדיוק הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים, אמן יקר ומוערך כמוך, שייכים לכולם". מיד לאחר מכן, גרוניך עלה שוב לבמה והתנצל: "אני רוצה להתנצל בפני כולכם, לא הייתי צריך להגיד את זה, סליחה, להתראות".

שלמה גרוניך התנצל גם בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "לאור פליטת הפה שהייתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו, אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען.

הנהלת פסטיבל עין גב מסרה כי היא "מגנה בכל לשון את אמירתו של גרוניך. כל אמירה משתלחת בציבור כזה או אחר הינה פסולה ואיננו מקבלים אותה כלל. מנחת המופע התבקשה להתנצל ולגנות את הדברים על הבמה בפני הקהל באירוע והמאזינים בבית ואף אנו מוסרים את התנצלותנו. זוהי אינה דרכו של פסטיבל עין גב הפסטיבל הוותיק בישראל ואינה רוחו של שום אירוע כלשהו בארצנו. אנחנו מברכים על כך ששלמה גרוניך עצמו בחר לעלות לבמה ולהתנצל בפני הקהל". 

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס לסערת התבטאותו של שלמה גרוניך: "מצער שגם היום עדיין נשמעות אמירות מקוממות של בוז וזלזול מתנשא נגד חלק עצום מעם ישראל. לאמירות האלה אין מקום בתוכנו. כל ישראל אחים".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב צייץ בחשבון הטוויטר שלו על דבריו של שלמה גרוניך: "אמירה מכוערת ובלתי נסבלת. עצוב שבשנת 2022 אנחנו עדיין צריכים לשמוע דברים מקוממים שכאלו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר על דבריו של שלמה גרוניך הערב בפסטיבל עין גב: ״מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהייתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי מדובר ב"אמירה אומללה ומכוערת שלא הייתה צריכה להיאמר, מסוג ההתבטאויות שהגיע הזמן שיחלפו מן העולם. עם ישראל הוא פסיפס חברתי עשיר ומופלא וזהו גם מקור העוצמה והכוח שלנו". 



ח"כ שלמה קרעי אמר: "בממשלה הנוראית הזו, גרוניך עוד צפוי לקבל את פרס ישראל או להדליק משואה. אבל אל דאגה, הצ'חצ'חים אוטוטו חוזרים לשלטון בעז"ה. זה מה שקורה כנראה, כשממשלת גרוניכס מחבקת אויבים, ומדירה ומכפישה חלק גדול כל כך מעם ישראל. שמישהו יזמין את גרוניך להופעה כזו רגע לפני בחירות, שווה מנדט". 

חברת הכנסת, קטי שטרית, הגיבה גם היא לדבריו של גרוניך: "כל פעם הגזענות שלהם כלפי מזרחים תגיע בצורה שונה. אבל זה לא משנה להם כי בסוף הם מקבלים פרס ישראל".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: " בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?"

חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב: "אתה שהוזמנת לשיר עם עוד עשרות זמרים, שכה שמחנו לקראתו אחרי שנתיים שלא יכולנו לקיימו, עשית מעשה רע. ניצלת את החשיפה והזמן שנתנו לך ובכמה משפטים קלקלת, פילגת והרסת את תחושת ה'יחד' שהייתה תמיד באווירת הפסטיבל. אני מזרחי קיבוצניק, יליד הארץ, החי בשלום ובחברות עם כל גווני החברה בישראל. קפאתי במקומי למשמע דברי הבלע שלך, מסרב להאמין למשמע אזני, מי ייתן ולא נראה אותך יותר על אף במה וידעו כולם להפנות לך עורף. אני בז לך".